A győztes az Akkezdet Phiaiban Saiid művésznéven futó Süveg Márk lett, a második a a költőként is ismert Simon Márton, a dobogó harmadik helyét pedig a Magyar Nemzet és az MNO újságíró-szerkesztője, Pion István (civilben szintén költő) foglalta el.
A magyar slam természetesen eltér az amerikai hagyományoktól, nem is lenne normális, ha nem így volna. A tengerentúli közönség például sokkal szívesebben (és bátrabban) nyilvánítja ki a nemtetszését, mint a tetszését, nincs kecmec, a kifütyülés és a lábdobogás teljesen mindennapos jelenség a slammervilágban. Itt ez kevésbé honosodott meg, de nálunk is sűrűn ítélkezik a közönség slam poetry-esteken. Az országos bajnokságon a publikum és a szakmai zsűri közösen értékelt: Petrányi Zsoltra, a Műcsarnok volt igazgatójára és az első budapesti slammertalálkozók szervezőjére, Matits István (Id) slammerre és Csider István Zoltán slammer-újságíróra, valamint a közönség két tagjára volt bízva a döntés.
Arról, hogy neki mit jelent a slam, minden művelője mást mond: szabadság, lehetőség az önkifejezésre, vagy arra, hogy változtasson az ember a világon, de legalábbis megpróbálja. Sokan már eleve költők, mások nem hisznek abban, hogy költők lehetnének, vagy egyszerűen nem akarnak azok lenni. Kell nekik a közönség és a kimondás varázsa. Őszinte műfaj, mondja a slamről az egyik senior versenyző, Müller Péter Sziámi (bár ilyen, hogy senior a slamben állítólag nem létezik). Ő tudta, hogy előbb-utóbb be fog futni a műfaj Magyarországon. Talán így gondolja a zsűriben üldögélő Petrányi Zsolt is, különben nem rendezte volna meg a Műcsarnok igazgatójaként annak idején az első slam-esteket Budapesten.
Ma már minden hónap utolsó csütörtökén találkoznak a slammerek Budapesten a Mika Tivadarban, egyesület is alakult (Slam Poetry Budapest), és a műfajba boldog-boldogtalan beleártja magát a közgazdásztól az egyetemi tanáron és a költőn át az egyszeri rapperig. Az viszont most bizonyosodott be először Magyarországon, hogy ez a műfaj megél nagyszínpadon is (bár sok fellépő számára valószínűleg furcsa volt ez a közeg családias estek után), és hogy egy ilyen produkció képes a kezelhetetlen túljelentkezésig megtölteni egy színháztermet. A siker oka valószínűleg az, hogy a kortárs költészet kicsit eltávolodott a kortárs valóságtól, nem arról beszél, ami az embereket foglalkoztatja ma Magyarországon, a személyesség pedig a sokszor emlegetett okokból egyre kevesebb az életünkben.