– Ascher Tamás és Novák Eszter növendékeként 2007-ben végeztél a Színház- és Filmművészeti Egyetem zenés-színész szakán. Ez volt ez első úgymond kísérleti osztály. Mivel kaptatok többet, mint egy sima prózai vagy zenés színész?
– Azért indult el ez az osztály, hogy az ének- és a prózai tudásuk egyaránt kifinomult és magas színvonalú legyen az itt végzett művészeknek. A diploma után azonban nem tudtunk elhelyezkedni: a magyarországi zenés színházak nem nyitottak arra tudásra, amit mi az egyetemen megtanulhattunk. Ezért hoztuk létre az osztálytársaimmal közösen a saját, független társulatunkat, a HOPPartot, ami hiánypótló zenés előadásokat hoz létre. A társulat az egyre súlyosabb pénzelvonások ellenére azóta is működik, persze nagy volt a cserélődés az évek alatt. Egy ideig én is tagja voltam a társulatnak, de aztán párhuzamosan játszottam a József Attila Színházban, majd leszerződtettek a Nemzeti Színházba, és döntenem kellett. Másfelé vitt az utam.
– Egy pályakezdő színésznek ez rettentő nagy kihívás lehetett.
– A Nemzeti Színháznál, azt gondolom, nincs feljebb. Épp ezért nem volt kérdés, hogy merre menjek. Nagyon jó ötlet volt Alföldi Róberttől, hogy teret mert adni a fiatal színészeknek a Nemzeti Színházban. Én roppant szerencsésnek mondhatom magam a pályatársaimhoz képest. Még ha nem is beszélünk róla, de sokkal több színész kerül ki az egyetemekről itthon, mint amennyit a hazai színházak elbírnának. És ez a helyzet a folyamatos gazdasági nehézségek miatt egyre tragikusabb. Azok közül, akikkel egy időben jártam az egyetemre, rengetegen módosítottak pályát, nagyon tehetséges emberek lettek gázszerelők, bolti eladók csak azért, mert nem jutottak lehetőséghez.
– Hogyan tekintesz vissza az itt eltöltött öt évre?
– Talán nyugodtabb lettem. És a színházhoz való viszonyom is egyre bensőségesebb lett. Nagyon komoly és erős műhelymunka folyik itt. Különböző stílusú színészekből áll a társulat, még sincs olyan, aki kilógna, így alkotunk egy egységet. És ezt a csapatot csak még jobban összekovácsolta mindaz a politikai és sajtóhadjárat, ami a színházzal szemben lezajlott az elmúlt két évben. Nem tettünk mást, csak a feladatunkra koncentráltunk, arra, hogy jó előadásokat hozzunk létre. Ez sikerült is, az elmúlt évek díjai, fesztiválmeghívásai is mind ezt igazolják.