„Ösztönös, földszagú zsigeri vibráció. Angyali zene, emberi megfogalmazásban” – Kun Attila táncművész ekként vélekedik Lajkó Félix muzsikájáról. A Magyar Nemzeti Balett, a londoni Rambert Dance Company, valamint a Ballet Basel egykori szólistája, továbbá a PR-Evolution Dance Company alapítója hosszabb ideig nem készített koreográfiát Magyarországon, Lajkó Félix muzsikája azonban megindította, alkotásra sarkallta. Így született meg új darabja, a Horda, amelyet a Közép-Európa Táncszínház művészei először a Budapest Táncfesztiválon mutattak be a Nemzeti Táncszínházban. Ma este héttől a debreceni Csokonai Színház nagyszínpadán lesz látható az előadás, augusztus 9-én pedig a Sziget Fesztiválon.
Mire számítson az, aki Horda-nézőbe megy? − A címet értelmezhetjük mint emberek kis közösségét, akik az élet élhetőségéért csoportot alakítanak ki, de érthetjük pusztító hordaként is, akik valamilyen megfogalmazhatatlan késztetést követve lerombolják saját életterüket. A teremtett ember lelki dilemmáját járja körbe a darab, azt a dilemmát, ami a természettől elszakadt ember „útravalója”. Ez az „útravaló” nem nélkülözi az emlékeket, a vágyat a visszatérésre a természethez. Nem nélkülözi a mindenen átsegítő humort, emberséget és varázslatot. Nem nélkülözi a család megtartó erejének megfogalmazását – írja Kun Attila a Horda ajánlójában.
Képeink a Horda próbáján, a Nemzeti Táncszínházban készültek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!