Molnár Gyula művészprofesszort a krakkói Jan Matejko Képzőművészeti Akadémia egyik rektorhelyettese, Piotr Bozyk hívta meg, hogy állítsa ki munkáit az akadémiához tartozó galériában. A művész, ahogy az MTI-nek megjegyezte, nagy megtiszteltetésnek veszi a meghívást, mert a lengyel plakátnak nagy rangja van a világban, és az ő munkássága nem hasonlítható a lengyel plakátstílushoz.
Dan Reisinger, a magyar születésű híres izraeli grafikus azt írta Molnár Gyula műveiről, hogy rajzos, fotós, tipografikus, festészeti, vagyis sokféle vizuális megnyilvánulás érhető tetten munkáiban. Molnár Gyula arról beszélt az MTI-nek, hogy a mintegy 50 darab, 70x100 centiméteres plakát nagy része a Hommage á Poster című tavalyi, Fészek galériabeli kiállításán szerepelt.
A krakkói bemutatóra tíz új posztert is készített. Köztük van Giuseppe Verdi olasz zeneszerző (1813–1901) születésének 200. évfordulója alkalmából rajzolt plakátja, amelyen a Traviata hősnője, Violetta széttett lábbal ül egy széken, sír és cigarettázik. A plakátra a művész ráírta, hogy Don\'t cry, don\'t smoke. Egy másik munkája tisztelgés Oliviero Toscani olasz fotográfus, a United Colors of Benetton világcég arculatának megtervezője előtt, aki minden egyes munkájával a rasszizmus, a gyűlölet, a megkülönböztetés ellen lép fel.
Emléket állít a nőnapnak is egyik poszterén, mert szerinte minden nap nőnap. Volt, amikor az embert piktogramizálták, ezeket a háromszögeket, köröket élővé akarta tenni, és átalakította hús-vér emberré, nővé. A bibliai történetet Zsuzsannával és a vénekkel is megrajzolta, és ahogy megjegyezte, ezzel a plakáttal búcsúzott a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemtől, ahol 24 évig tanított, az utolsó 15 évben tanszékvezető professzor volt, és nem akart úgy járni, mint a vének a Bibliában, akik szexuális zaklatás miatt halálbüntetést kaptak.
„A plakát ma is a legkorszerűbb vizuális nyelv, játék, öröm, emellett társadalmi felelősség és művészi reakció a körülöttünk levő világra” – foglalta össze hitvallását Molnár Gyula, aki tagja a Magyar Plakát Társaságnak.