Már a gimnáziumban zenekart hozott létre Kóbor Jánossal, az Omega későbbi énekesével, aki az osztálytársa volt. Csak az volt biztos, hogy ő ül a dobok mögött, a többiek sorsolással döntötték el, ki milyen hangszeren játszik. Lauxra nagy hatással voltak a nyugati rádiók éjszakai dzsesszadásai, melyekben a példaképeit hallhatta. A dobolás alapjait a Benkó Dixieland Band ütőse ismertette meg vele, lejárt a BDB próbáira és a bulikra, végül bekerült a zenekarba. A gimnázium után azért iratkozott be a Budapesti Műszaki Egyetemre, hogy időhaladékot nyerjen a katonaságtól, itt autógépészetet tanult.
1964-ben csatlakozott a két évvel korábban alakult Omegához, amely akkor még angolszász számokat játszott, és csak Presser Gábor 1967-es belépése után rukkolt elő saját dalokkal, olyan slágerekkel, mint a Petróleumlámpa, a Tízezer lépés vagy a Gyöngyhajú lány. A szövegeket Laux József akkori felesége, Adamis Anna írta. Az Omega a hatvanas évek végére a hazai beat-élet csúcsára ért, csak az Illés volt riválisa a sláger- és népszerűségi listák élén.
Az Omega első magyarországi lemeze, a Trombitás Frédi és a rettenetes emberek 1968-ban jelent meg, ez volt az első magyar könnyűzenei album, amely egyetlen előadó dalait tartalmazta. Ezt megelőzőleg Angliában – ahol Omega Red Star néven sikerrel turnéztak – néhány nap alatt már rögzítettek egy albumot. Amikor ez kitudódott, hazarendelték őket, de itthon lehetőséget kaptak egy magyar nyelvű album felvételére.
Laux József a legjobb hazai dobosok egyikének számított a közönség és a szakma szerint, ezt tükrözte az Ifjúsági Magazin 1970-es felmérése is, amely a különböző hangszerek legjobbjait vette számba. Az élen végzett muzsikusok – Laux és Presser mellett Frenreisz Károly basszusgitáros és a Radics Béla mögött második Barta Tamás gitáros – 1971-ben megalakították a Locomotiv GT-t, az első magyar „supergroupot”. Presser és Laux számára kockázatos lépés volt otthagyni a népszerű Omegát, de az LGT sikere igazolta őket. (Az Omega a veszteséget Hűtlen barátok címmel énekelte meg.) A zenekar ügyeit itt is Laux intézte (vagyis ő volt a menedzser), de egy idő után belefáradt a kultúrpolitika merev hatóságaival vívott szélmalomharcba. Az LGT 1976-os ötödik, dupla lemeze után Amerikába ment, követve Bartát, aki már két évvel korábban a tengerentúlon maradt.