A királynő előtt léphet fel az Attraction

Jelentős fölénnyel nyerte meg a magyar Attraction látványszínház a Britain's Got Talent brit televíziós tehetségkutató vetélkedősorozat döntőjét, amelyen tojásdobálás is volt.

Grund
2013. 06. 09. 14:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világ egyik legnagyobb ilyen jellegű show-műsorát sugárzó ITV kereskedelmi televízió vasárnapi kimutatása szerint a magyar társulat a telefonos voksok 27 százalékát szerezte meg, komoly előnnyel megverve a második számú kedvencet, Jack Carrollt, a 14 esztendős humoristát. A születéskori agyszélhűdés következtében mozgáskorlátozott, egyébként a sajtó és a kritikusok egybehangzó értékelése szerint zseniális Jack – akinek a magyar csoporthoz hasonlóan sziporkázó szórakoztatóipari karriert jósolnak a szakértők – 20,1 százalékos szavazataránnyal szorult a második helyre. A harmadik helyezett Richard & Adam énekes duót 15,4 százalék támogatta.

Az ő döntőbeli előadásukat zavarta meg saját háttérzenekaruk egyik tagja, aki tojásokkal dobálta meg a műsor producerét és a zsűri elnökét, Simon Cowellt. Az incidensből a nézők csak annyit láttak, hogy a két énekes mögül a színpad előterébe szalad egy fiatal nő, és egy tojásos dobozból öt tojást hajít a zsűri felé. Néhány el is találta Cowellt, ő azonban nem csinált nagy ügyet a „merényletből”: zakóját levetve mindössze annyit jegyzett meg, hogy eddig sem szerette különösebben a tojást, de most már tényleg nem szereti.

A vasárnapi brit sajtó kiderítette, hogy a támadó a 30 éves Natalie Holt hegedűművész, aki tavaly egy vonósnégyes tagjaként indult a Britain\'s Got Talent vetélkedősorozatában, ám az együttes nem jutott túl a válogatókon. Feltételezések szerint Holt bosszúnak szánta tojásdobálós magánszámát. Az incidens után a zenészt a biztonságiak kivezették, és a rendőrség is kiszállt, ám Simon Cowell közölte a hatósággal, hogy nem kíván további eljárást az ügyben.

Natalie Holt vasárnap nyilatkozatban kért elnézést a történtekért, mondván: visszatekintve ő is rájött, hogy „ostobaság volt”, amit csinált. A vasárnapi brit lapok – a rivális tehetségkutató műsor, az X Factor címére utalva, és kihasználva az angol kiejtés azonosságát – egyöntetűen „Eggs Factornak” keresztelték át a Britain\'s Got Talent döntőjét (eggs angolul: tojások).

A vasárnapi hivatalos kimutatás szerint az előző esti döntőt átlagosan 11,1 millióan nézték; a mért legmagasabb nézőszám 12,2 millió volt. A döntőben aratott diadallal 250 ezer font (87 millió forint) pénzjutalom jár, és a magyar társulat jogot nyert arra is, hogy részt vegyen az idei Királyi Varietén, ahol az uralkodócsalád tagjai, köztük II. Erzsébet királynő előtt léphet fel.

A döntőre összeállított előadás tematikája a tisztelgés volt Nagy-Britannia utóbbi évtizedeinek történelmi eseményei, mindenekelőtt a második világháborúban mutatott helytállás előtt. A bravúros árnyjátékra épülő kétperces produkcióval – amelynek zenei hátterét Edward Elgar hazafias dala, a Land of Hope and Glory adta – az Attraction megemlékezett II. Erzsébet királynő koronázásának idei 60. évfordulójáról is.

A két és fél órás fináléban a magyar társulatnak meglehetősen összetett, 11 előadót, illetve együttest felvonultató mezőnnyel kellett megküzdenie. A döntősök között volt hasbeszélő, egy szál gitárral fellépő popénekes reménység, női parodista, gyermekek alkotta táncegyüttes és hihetetlen hangú, szintén gyermekkorú soulénekes is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.