– Na, az van, Superman, hogy meg kellene mentened a Földet. Szóval tudjuk, hogy mi emberek nem voltunk eddig túl rendesek veled, meg hogy azok, akikkel szemben meg kéne védened bennünket, az egyedüli rokonaid az egész univerzumban, de azért nem kéne minden apróságon fennakadni.
–Hát, nem is tudom
– De most komolyan, számítunk rád!
– Na, jó, legyen.
A fenti párbeszéd szerencsére nem hangzik el az Acélember című filmben, mely a klasszikus képregényhérosz mítoszával kapcsolatos ráncfelvarrásra vállalkozik, ugyanakkor sajnálatos módon nincs igazán többről szó, mint egy hasonlóképpen cizellált, drámai konfliktus mozgóképes kibontásáról 143 percben. Vagyis a nagy kérdés az: öt egész percnél vajon többet gondolkodik-e a Föld legerősebb élőlénye a harminchárom éve (beszédes szám!) lakhelyének számító bolygó megmentésén, azok után, hogy kisiskolás korától kezdve folyton csak zrikálták az emberek, és ezért még egy rendes bejelentett munkahelyet sem sikerült felmutatnia fiatal férfikorba lépve?
Ez a kissé leegyszerűsített alapképlet mindenképpen csalódást okoz azoknak – magamat ide sorolom –, akik az utóbbi évek képregényfilmes trendjének ismeretében valami olyan hozzáadott értéket vártak a filmtől, aminek köszönhetően esetleg új árnyalattal gazdagodhat az űrből érkezett szuperhős nem éppen összetett figurája. Erre a jótékony, a karakter személyiségét a korábbi filmes adaptációkhoz képest rétegező és elmélyítő beavatkozásra elvileg a producerként, és a forgatókönyvet jegyző egyik íróként is feltűnő Christopher Nolan neve garanciát jelenthetett volna.
Ilyen volt
Forrás: InterCom
És a kezdet még egészen biztató is. A megérdemelt, és mondjuk úgy, naprakész látványvilág segítségével megidézett eredettörténet – hogyan került a pusztulásra ítélt Krypton bolygóról a Földre hősünk – viszonylag erős felütésnek mondható, de legalábbis alkalmas arra, hogy várakozásokat keltsen a nézőben. Nem is beszélve arról, hogy Russel Crowe egészen meggyőző Kal-El, vagyis Clark Kent, azaz Superman tragikus sorsú apjának, Jor-Elnek a szerepében, és nem kevésbé teljesít jól Kevin Costner az égi jövevényt befogadó földi pótapaként. Kár, hogy abból a feszültségből, amit ez a sajátos örökbefogadás rejthetne, szinte semmi sem tevődik át a filmvászonra.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!