A tisztaszoba magasra vetett dunnás ágyának képe köszön vissza Csík Orsolya Bedclothes 2014 elnevezésű kollekciójához, amellyel a fiatal tervezőt a Gombold újra! Közép-Európa pályázatán a legjobb új tehetségnek választották. – Tipikusan kelet-európai jelenségről van szó. A népművészethez szorosan kapcsolódó, reprezentációs funkciót betöltő díszágyak továbbélése adta a kiindulást. A kilencvenes évekig élő szokás volt, hogy az ágyat magasra polcolják fel és ágytakaróval fedik be. Ez az ágytematika a magyarlakta területekre jellemző leginkább, de a környező országokra is hatással volt ez a fajta elrendezés. Ez már nem reprezentál, csupán egy esztétikai preferencia, ami épp annyira evidens egy cseh nagymamának, mint a Balkán északi részén élő fiatalnak. Különleges formai megoldásokat próbáltam a kabátokban létrehozni, plasztikusságra, a ruhadarabok síkjainak térbeli elkülönítésére törekedtem – mondja a tervező.
A tollal töltött dunnát, a fényes, szatén paplant idéző anyagokkal dolgoztam, fehér és világos, nude(bőr)-hatású színeket helyeztem egymás mellé, mivel utóbbiak szépen kihangsúlyozzák a fehér törékenységét, és láttatja a struktúrák elkülönülését. Szokatlan formák születtek meg, összhatásában azonban letisztultak lett az egész kollekció – meséli Csík Orsolya, aki az új tehetségek kategóriagyőzteseként jelentős támogatást kap márkája elindításához: féléves szakmai gyakorlatot tölthet a külföldön egyik legismertebb magyar ruhamárkaként számon tartott Nanushkánál, Kiss Miklós grafikus megalkotja a márka arculatát, az elismert divatfotós, Viszlay Márk elkészíti a győztes következő kollekciójának imázsképeit és lookbook-fotóit, sőt a tervező az új kollekciójával a brnói szakvásáron is bemutatkozhat. A pályázati kollekció elkészítésében a wonderLAB kreatív alkotóműhely támogatta Csík Orsolyát. A jelenlegi kollekció tíz, hordható öltözékkel egészül ki, amelyek ősztől náluk kerülnek forgalomba, inQ néven.
Csík Orsolya a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem ruhatervező szakán végzett, jelenleg egy kínai cégnél dolgozik tervezőként, de emellett saját készítésű táskamárkájával, a Kaggal is jelen van a piacon. Míg a kínai vállalatnál megtapasztalhatta, hogyan, milyen elvárásokkal működik a ruhaipari tömegtermelés, addig saját márkája révén a kézműves, kisszériás kollekciókra is van rálátása. – A Nanushka pont a két terület közé esik, ezért is nagyon örülök, hogy beleláthatok majd az ottani folyamatokba. Én magam is egy ilyen nagyságú cégnél terveznék legszívesebben, sőt, hasonló léptékű vállalkozás elindításáról álmodozom – hangsúlyozza a tervező.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!