Miklós Tibor rendkívül termékeny szerző. Világsikerű musicalek dalszövegeit fordította magyarra, mint az Evita, a West Side Story, a Jézus Krisztus Szupersztár, a Nyomorultak, a Fame, és még hosszan folytathatnánk a sort. Olyan kiváló darabok szerzőjeként ismert, mint a Sztárcsinálók, az Anna Karenina, a Légy jó mindhalálig és még többtucatnyi magyar musical. A legnépszerűbb magyar énekesek, együttesek sora számára is írt slágerszövegeket. Akár hátra is dőlhetne, élhetne nyugodtan, kiváló anyagi körülmények között, néhány vezető színház kedvenc szerzőjeként. Ő azonban más utat választott. Saját szavaival élve, úgy döntött, hogy a magyar zenés színjátszás, a musical hívatlan prókátora lesz. Ez bírta rá, hogy tavaly nyáron ismét nekiveselkedjen a Rock Színház ügyének, amibe egyszer már beletörött a bicskája.
– Azóta is borzasztóan sajnálom, hogy annak idején néhány vezető munkatársunk nem érzett magában elég felelősséget, és sikerült csődbe taszítaniuk a Rock Színházat a kilencvenes évek derekán – eleveníti fel a régi időket. Amikor a kudarc okairól faggatom, két szót említ: önzés és felelőtlenség. Alapító társaival annak idején nem akartak titulusokat maguknak, az első évben mindent ingyen csináltak, a munka, a produkciók számítottak igazán. A sikerek után, amikor már pénzről is szólt az ügy, már nem az ő kezében voltak a döntések. Ezzel be is fejezte a múlt hibáinak elemezgetését, és leszögezte: nincs új a nap alatt. Az hagyján, hogy megint ingyen dolgozik, de saját jövedelmeinek nagyobb részét is a színház beindítására költi.
Igazából sohasem hagyta abba a munkát, amit még a nyolcvanas években kezdtek a Rock Színházzal – pontosítja magát. – A Vasutas Zeneiskola égisze alatt született meg a Fame előadás, a Madách Színházzal közösen elkészítették az Utazás című, 1956-os tematikájú rock musicalt. Az elmúlt években a Szabad Tér Színházzal közösen mutatták be a Szegény gazdagok című Jókai-adaptációt, Freddy Mercury életéről szól az Egy bohém rapszódiája.
Amikor a közelmúltban a Pesti Magyar Színiakadémia válsághelyzetbe került, alkotóként és szereplőként is részt vettek a mentőakcióban – folytatja a sort. – Az akkori végzősök számára a Tom Sawyer és Huckleberry Finn kalandjai című musical volt az igazi vizsga, amit a színház sokáig nagy sikerrel játszott. A darabot ingyen írták szerzőtársával, Tóth Péterrel a nehéz helyzetben lévő Pesti Magyar Színház megsegítése érdekében, és a rendezésért, betanításért sem kértek pénzt. Közben a más helyről származó jogdíjakból élt a család.