A Zeneakadémia megnyitása nemcsak örömteli esemény, hanem a MÁV Szimfonikusok életében is komoly változásokkal jár. A nagyterem messze földön híres akusztikáját élvezheti ezentúl az Erdélyi Miklós-, illetve a Lukács Miklós-bérlet közönsége − hangsúlyozta az együttes igazgatója, Lendvai György a távirati irodának. A Liszt Ferenc téri épület összesen 12 koncert helyszínéül szolgál az évadban.
A MÁV Szimfonikus Zenekar egy évvel alapítása után, 1946 őszén játszotta első bérleti hangversenysorozatát a Zeneakadémia épületében. Azóta, 63 éven keresztül minden évben itt indította el ezeket a sorozatokat, egészen az épület 2009-es bezárásáig.
Az est dirigense Csaba Péter, a MÁV Szimfonikusok vezető karmestere, a közreműködők: Sümegi Eszter (szoprán), Wiedemann Bernadett (mezzoszoprán), Fekete Attila (tenor), Rácz István (basszus) és a Debreceni Kodály Filharmónia Énekkara. A Requiem rendeltetését tekintve szakrális mű, ám ami megszólal, az operazene a szó legjobb értelmében: olyan zene, amely a szövegben rejlő költői gondolatot segít eljuttatni a hallgatók szívébe.
A koncert elején elhangzik Erkel Himnuszának az a változata, amelyet júliusban rögzítettek a Nemzetközi Olimpiai Bizottság számára és amely az olimpiai játékokon hangzik majd el a jövőben a magyar bajnokok dobogóra lépésekor.
Az Erdélyi-bérlet következő, december 6-i koncertjén a zenekar egyik kedvelt partnere, Baráti Kristóf hegedűművész játszik, a Brahms-esten ugyancsak Csaba Péter vezényletével a D-dúr hegedűversenyt szólaltatja meg.
A világszerte keresett muzsikus a héten − november 3-án − a New York-i Town Hall koncertteremben, a rendkívül népszerű Peoples’ Symphony Concert kamarazenei sorozatban szerepel. A Beethoven–Brahms műsorban Würtz Klára zongoraművésszel lép pódiumra, akivel már két sikeres szonátalemezt készítettek.