Szürrealista festmény a háttérben, férfi- és női porondmester a színpad közepén, tizenhárom artista és rengeteg cirkuszi kellék. Az álomszerű előadás egy jótékonysági árverés bejelentésével kezdődik és a Mad Tristan című festmény cirkuszi mutatványok közé ékelt, humoros köntösbe bújtatott történeti ismertetőjével folytatódik. Az előadás során a nézőket álom és valóság határán egyensúlyozó képek vezetik végig egy szerelmi történeten, amelynek egyik legszebb koreográfiája a színpad közepére lógatott négyszögletű fémkereten egyensúlyozó pár táncában mutatkozik meg.
A színes látványvilágot földöntúlivá a társulat egyik lány tagjának éneke teszi – vékony, néha elhalványuló hangon festi alá a látványt, ugyanakkor ez a finom ének szívbemarkoló fájdalmat tükröz, az egyes számokban a dalok hegedű-, gitár- és zongorakísérettel válnak teljessé. Az artisták a próbafolyamat alatt először maguk választották ki a hozzájuk illő számokat, később a rendező ezekből állította össze az előadás végső formáját. Ebben a mozaikszerű összképben a zene, a világítás, a kellékek és a jelmezek egységes, egyedül csak álomban elképzelhető világot hoznak létre. A műsorszámok többsége lassú, egészen elnyújtott, a színpadi képeket megzavarja majdnem minden alkalommal valamilyen börleszkbe illő mozdulat: egy „véletlenül” túl nagy ívben elhajított Cyr-kerék vagy a táncosok között egyetlen, ügyetlen hadonászásával a komplett koreográfiát összezavaró figura.
A közönség lélegzete többször elakadt némely látszólag könnyű, de kifejezetten veszélyes mutatvány bemutatása során: a görkorcsolyázó, pörgés közben egyensúlyozó páros vagy a Möbius-szalagok gombolyagára emlékeztető óriáskeréken tekergő artisták láttán. A két felvonás során az attrakciók egyre csak fokozták a feszültséget, az előadás csúcspontján a női porondmester pedig elmondta, mit hiszünk igazságnak, mit látunk valójában – az, amit a színpadon a néző szeme elé tárnak, a Dalí ihlette igazság.
A negyvenes évekbeli New York, a spanyol bikaviadalok hangulata és a szerelmesek meghitt tánca ugyanúgy helyet kap ebben a színes, megható, ugyanakkor bizarr forgatagban. Az előadás egy Moulin Rouge-beli kánkánnal zárul, újabb befejezést adva a festmény által felidézett történetnek. „A végétől mindig félek, mert szomorúsággal tölt el” – a porondmester szavai egyben a koreográfus, a festő és az író szavai. A szomorú véget elkerülő befejezés egy szerelem meséjének tragikus végét fedi el: a tragikus mégsem olyan tragikus, viszont az, amit a színpadon elsőre hihetőnek gondolunk, nem feltétlenül esik egybe az igazi történéssel.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!