A műsorban a Városminor és az Aula Kamarakórus is közreműködik – olvasható a BMC, valamint a kórus honlapján. Az elhangzó művek az elmúlt évek kórusimprovizációs tapasztalataiból összegyűlt néhány technikát mutatják be a régmúlt idők egy-egy zeneművének felhasználásával.
Minden tanulmány esetén megszólal az eredeti mű is. Ilyen például a II. századi Szeikilosz sírfelirata vagy a XIII. századi X. Alfonz kasztíliai király idejében keletkezett, Cantigas de Santa Maria című gyűjtemény egyik darabja.
Ritkán hallhatók Magyarországon Alfred Schnittke-művek, a műsorban Három egyházi éneke szerepel.
Rubik Ernő Zoltán Most című darabja egészen friss, 2013-as, amely egy csaknem 900 éves zenemű, Perotinus graduáléjának – Viderunt Omnes – pillanatait rendezi újra és ütközteti jelen idejű impulzusokkal. A koncertet Sáry László Kánon a felkelő naphoz című alkotása zárja.
A kórusimprovizáció fogalmával Gunnar Eriksson svéd karnagy linzi kurzusán találkozott Halas Dóra. „Négy évvel később Tóth Árpád kollégámmal bevezettük és továbbfejlesztettük ezt a fajta improvizatív módszertant a frissen megalakult Halastó kórusban, majd 2008-ban létrejött a Soharóza kísérleti énekegyüttes. Doktori disszertációm témájául is ez szolgált” – írja Halas Dóra a műsorfüzetben.
A Soharóza énekegyüttest eredetileg Bodó Viktor rendező felkérésére hozták létre 2008-ban. „Ezzel a csapattal szeretnénk bemutatni november 26-án este, hogyan lehet újraértelmezni a kóruslét fogalmát” – fogalmazott a karnagy.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!