Az idei Berlinalét megjárva érkezik el a magyar mozikba Emmanuelle Bercot rendezése az egyszemélyes Catherine Deneuve-show-val, a Bettie-mobillal. A filmet társ-forgatókönyvíróként is jegyző, de egyébként színésznőként is tevékenykedő – például a Polisse-ban, és a Fordulópontban – Bercot olyan álomszerepet írt a francia film dívájának, amelyben minden pillanatban a nagyasszony töltheti meg élettel a vásznat – utóbbi pedig él is a lehetőséggel. Deneuve egy családi éttermét időtlen idők óta vezető, korosodó asszonyt alakít, aki egy nap a problémák és anyagi nehézségek elől kilép abból a rutinból, amelyet egész életében követett, majd egy olyan önismereti road movie-ba bonyolódik, amelynek következményei még őt magát is meglepik. Catherine Deneuve 70 évesen is csodálatos.
Camilla Läckberg nemzetközi bestsellerének filmadaptációjában egy fiatal írónő szülei előbb meghalnak autóbalesetben, majd váratlanul feltűnik sosem látott féltestvére, aki kis idő múltán gyilkosság áldozata lesz. A nőnek ez éppen elég dráma ahhoz, hogy gyász helyett nyomozásba kezdjen a családi titkok körül. A skandináv bűnügyi film hagyományok folytatódnak a legújabb svéd thrillerben, amely Läckberg Patrick Hedström-történetei közül azt dolgozza fel, ahol a nyomozó felesége kerül előtérbe. A fordulatos történet cselekménye pedig egészen a második világháború náci megszállásáig nyúlik vissza, hasonlóan Stieg Larsson A tetovált lány című munkájához.
A jogász egy olyan, minden elemében ensemble-munka, amely néhány éve még alanyi jogon szaggatta volna darabokra a világ bevételi listáit. A sztárstátusz jelentősége viszont az elmúlt években látványosan megingott, így a teljességgel tanácstalan A jogász nem az első és nem is az utolsó, amelyet gyenge teljesítménye ellenére kihúz a csávából a sztárkavalkád. Utóbbira egyébként nem lehet panasz, Michael Fassbender, Penélope Cruz, Cameron Diaz, Brad Pitt, Javier Bardem is szorgoskodik A jogászban, amely egy ügyvédről, valamint drogipari piszkos üzelmekről szól. A rendező ráadásul Ridley Scott, aki 76 évesen (!) sem lassít, és akinek a 2000-es Gladiátor óta ez éppen a 10. hollywoodi produkciója. A széteső történet fényében pedig már szinte említeni sem illendő, hogy a forgatókönyvíró Cormac McCarthy, Az út és a Nem vénnek való vidék elismert és díjnyertes regényírója.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!