– Zenész családból származik, mégis egy különös betegség kellett ahhoz, hogy önből is zenész legyen.
– A zenei háttér valóban adott volt. Édesapám cimbalmos, édesanyám hegedűs, de eleinte én kilógtam a sorból, mivel állítólag ódzkodtam a zenétől, egyáltalán nem kötötte le a figyelmemet. Kivéve az élő zene: amikor édesapám gyakorolt otthon, az mindig magával ragadott. Voltaképp ezzel kezdődött minden. Gyerekkorom óta migrénes fejfájás gyötör. Amikor az orvos érdeklődött a szüleimnél, hogy van-e valami, amitől elmúlik a fájdalom, rájöttek, hogy ha apám gyakorol a hangszeren, akkor megszűnik a migrén. Így kezdtem el én is cimbalmozni 8 évesen.
– Az iskolában klasszikus zenét tanult, nem akarta folytatni a családi hagyományokat?
– Sajnos a nagy hagyományokkal rendelkező cigányzenére manapság már alig van kereslet. Ez a műfaj a 18. század eleje óta része a kultúránknak, vagyis sokkal régebbi, mint mondjuk a dzsessz, amit most játszom, mégis lassan eltűnik. Hiába a kiváló muzsikusok, a több száz éves hagyomány, és azok az értékek, amiket ez a muzsika őriz, napjainkra szinte alig maradt ebből a zenéből valami. Annak idején, mikor elkezdtem tanulni, a magyar cigányzenész családok már tisztában voltak vele, hogy erre a muzsikára egyre kevésbé lesz igény. S mivel nem akartak rosszat a gyereküknek, a szüleim úgy döntöttek, hogy inkább klasszikus zenét tanuljak. Ez volt az egyik érv. Ugyanakkor a klasszikus alap sosem árt. Bármilyen zenét játszik az ember később, ha rendelkezik klasszikus zenei alappal, az óriási előny. Megtanul megfelelően viszonyulni a hangszerhez, kialakul egyfajta zenei igényessége.
– Hogyan lett a cigányzenei háttérből és a klasszikus iskolai képzésből dzsessz?
– Már gyerekkoromban megfogott a dzsessz, de a mindennapi gyakorlás, az iskola annyira lefoglalt, hogy csak hallgatni maradt időm, kipróbálni nem. És ez a kipróbálás a lényeg. Én ugyanis, mikor végül játszani kezdtem, nem tudtam kire hagyatkozni. Cimbalmon senki nem játszott korábban dzsesszt. Ez a szerencsém és a pechem egyszerre. Egy olyan stílusban kezdtem el működni, amelyben nincs előadó, akitől tanulni tudtam volna. Ez bizonyos értelemben hátráltatott, hiszen így kerülőúton jutottam el oda, ahol most vagyok, vagy amerre éppen tartok. Megvolt azonban az előnye is: nem vettem át semmit készen másoktól. Ez a zene a mai napig egy nyitott tér számomra, amelyben kedvemre lubickolhatok. De komoly felfedezőút is: egy tradicionálisan magyar hangszeren próbálok dzsesszt, vagy dzsesszhez közeli stílust játszani. Ez nagyon távol áll minden más műfajtól, ha a puszta tényt nézzük. De ha figyelembe vesszük, hogy a zene egy nyitott tér, akkor máris megtaláljuk a kapcsolódási pontokat.