Walter Mitty egy kicsit gátlásos, befelé forduló és régimódi alak, aki egy nagy múltú és régimódi képes magazinnál vezeti a képarchívumot. Walter Mitty a valóság elől időnként éber álomba menekül. Ilyenkor akcióhősöket megszégyenítően rámenős és tettrekész, miközben olyan romantikus, mint egy Richard Clayderman-poszterre írt Lord Byron-vers a naplementében.
Ben Stiller egy közepes tehetségű, ám rokonszenves színész, aki éber álmaiban valószínűleg egy figyelemre méltó rendező bőrébe szeret bújni. Ráadásul egyszer be is jött neki a dolog: a 2008-as Trópusi vihar frenetikus és szórakoztató mozi, ami a szélesebb néptömegek igényes mulattatása mellett a filmbubusok számára is élményt nyújtott ötletes alapsztorijával és a műfaji paródiák szellemes halmozásával. Valószínűleg Stiller most is valami hasonlóan érdekes mixtúrán törte a fejét, de az arányok keverése terén sajnos komoly hibákat vétett, a poénpetárdákat pedig becserélte a korosodó férfimelankólia minőségi, de nem túl eredeti ízhatást kínáló szirupjára.
Ha eddig nem volt az, most már biztosan gördeszkaparadicsom lesz Izland
Fotó: InterCom
Az például önmagában még nem feltétlenül baj, ha egy rendező három, önmagában is eléggé combos történetet akar beleszuszakolni egyetlen filmbe, már amennyiben ez nem a művészi túlbuzogás és telhetetlenség miatt történik, hanem csavarosságában is átgondolt és okos építkezésre ad lehetőséget. Erről itt sajnos nincs szó. Adva van egy kezdetben feltűnően szerencsétlen átlagemberként ábrázolt érzékeny férfi, akinek többek között már az is nagyon komoly kihívás, hogy csinos, gyermekét egyedül nevelő kolléganője közelébe férkőzzön. Aztán arra is rá kell döbbennie, hogy nem vonulhat vissza többé a kényelmes álmodozás vackába, ahogy a fotóarchívum csendjébe sem menekülhet a jövőben, mivel munkaadóját, a médiatörténeti jelentőségű Life magazint az új vezetés kizárólag online formában képzeli el.
De ha mindez nem lenne elég – a párkeresési kudarc, az álmodozások miatti nyilvános megszégyenülések, az arrogáns új főnök és az új lakásba költözködő idős mamája okozta nyűgök –, kiderül, a lap legendás fotósa, a titokzatos Sean O’Connel (Sean Penn) csak egyetlenegy fotót nem küldött el a többivel együtt, azt a képkockát, amit az utolsó lapszám címlapjára szánnak. Szóval még a lovagregények állandó momentuma, a quest, vagyis a keresés motívuma is felbukkan, csak a Szent Grál helyett egy hóbortos, világjáró fotóst kell megtalálnia annak a hősünknek, aki addig még a hangos köszönéstől is összerezzent.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!