Tom Hanks csillaga ismét magasan és fényesen csillog. A színész a Phillips kapitány mellett a Banks úr megmentését is sikerre vitte idén, mindkettő profin elkészített, kis költségvetése ellenére kasszasikert arató alkotás, és nem utolsósorban Hanks mindkettőben remek. Igaz, a Banks úr megmentésében elsősorban Emma Thompsoné a főszerep, aki a Mary Poppins-meséket kitaláló P. L. Traverst kelti életre. A film pedig azt idézi meg, hogy Travers hosszas huzavona után hogyan áll rá a Mary Poppins Disney-adaptációjára és esik a nagy Walt Disney csapdájába. Mert minden ügyeskedés ellenére Travers semmiben nem tudja érvényesíteni kívánságait, amelyek persze túlzóak (például ne legyen a filmben vörös szín), de Disney végül úgy készítette el nagy álmát – és gyereke vágyát –, ahogy szerette volna. Dick Van Dyke-kal, animációval, muzikelben és a vége megváltoztatásával. A film szellemes és mindvégig érdekes, de nem követi hűen az eseményeket. Amikor a díszbemutató végén – amelyre szándékosan nem hívta meg eredetileg Disney – a zokogó Travers hosszú listát készített azokról a dolgokról, amelyeket meg kell változtatni, Disney rezignáltan ennyit válaszolt: „Ez a hajó már elment ”
Még egy film arról, hogy a Nagy Testvér figyel minket. John Crowley rendezésében egy londoni piaci öngyilkos merénylet után az egyetlen túlélő gyanúsítottra hatalmas per vár, de mint mindig, itt is hamarosan egy még hatalmasabb összeesküvés-elméletbe bonyolódhatunk bele. Eric Bana nyomozása talán segít kibogozni a szálakat ebben a színtelen-szagtalan, fékezett habzású darabban.
Renny Harlin rendezőről szűk éve hosszasan értekeztünk a Halálhegy – A Dyatlov-rejtély kapcsán, s ez a gondolatsor most egy bekezdéssel bővíthető legújabb, Herkules legendája című filmje kapcsán. Bár Herkulesünk 70 millió dollárból készült, igazából a történelem számítógépes megidézésén és a 3D-n kívül ez egy másodvonalbeli sztárgárdára volt elegendő. Harlin Herkules ürügyén konkrétan egy gyenge Gladiátor-koppintást készített, amely lehetett volna akár egy frappáns új 300 is, ehelyett egy konvencionális és minden tekintetben sematikus hollywoodi film készült, amelyben Herkules előbb szerelmes, majd rabszolga lesz, és közben az isteni erő azért majd jól jön a nagy leszámolásokhoz is. Az amerikai közönség már ítélkezett, itt pedig egy amerikai kereskedelmi filmekkel teli csúcsidőszakban kell egyebek között A Wall Street farkasa hegemóniája ellen harcba mennie.