Szőke Tibor alapította 1945-ben a MÁV Szimfonikus Zenekart, és a neves karmester művészeti vezetése meghatározta a „hőskort”. Ma az együttes kiemelt jelentőségű Mesterbérlete viseli a nevét, utalva arra a művészi igényre, amit a mester egykor beoltott a zenekarba. Rost Andreával indítják az új évet, aki ugyan vasárnap esti zeneakadémiai fellépését betegség miatt lemondta, most csütörtökön már a Művészetek Palotájában a MÁV Szimfonikusok kíséretével a huszadik század elejének dal- és operairodalmából ad ízelítőt.
Műsorán Alban Berg Hét korai dalát hallhatjuk, amelyet „az új bécsi iskola” tagja Rilke, Lenau és más költők verseire komponált. Mivel ez a dalciklus fiatalkori műve, így erősen érezhető rajta Mahler, Richard Strauss és Debussy hatása. Erich Wolfgang Korngold Oscar-díjas zeneszerző, a XX. századi filmzene egyik jelentős komponistájának két műve, a Strauss-dinasztia tagjainak műveiből összeállított, saját maga által hangszerelt szvitje, a Straussiana és A halott város című operájának egyik népszerű áriája csendül fel. Az est második részében Beethoven IV. szimfóniáját hallhatjuk Kesselyák Gergely vezényletével.
A Mesterbérlet március 6-án folytatódik, akkor Irwin Hoffmann, a zenekar visszatérő vendége dirigálja Mozart „Jupiter” és Brahms I. szimfóniáját. Április 24-én Jekatyerina Lekhina áriaestjét vezényli Medveczky Ádám, a májusi alkalmon pedig Menahem Pressler, a nemrég visszavonult, világhírű Beaux Arts Trio egykori zongoristája lesz a közreműködő, akik Szamosi Szabolcs orgonaművésszel Saint-Saëns: III. „Orgona” szimfóniáját is előadja. A Liszt Ferencnek ajánlott mű érdekessége, hogy két zongorát és orgonát is alkalmaz a szimfonikus zenekar mellett, s ezzel grandiózus hatást ér el. Menahem Pressler Mozart utolsó, B-dúr zongoraversenyét is eljátssza, a zeneszerző Figaro házassága című operájának nyitánya után. Ezt a koncertet Csaba Péter, a MÁV Szimfonikusok művészeti vezetője vezényli.
Csaba Péterrel e hónap végén is találkozhatunk a színpadon: a Lukács Miklós bérlet január 31-ei hangversenyén a tavalyi Wagner-bicentenárium lezárásaként Trisztán és Izolda bevezető és befejező zenéjét, valamint Mahler I. szimfóniáját vezényli.