– Január 13-án, hétfőn délután ingyenes busz indul a budapesti Déli pályaudvar mellől Székesfehérvárra. A fehérvári színház stúdiójában játszott Karinthy-estet nézhetik meg a fővárosi érdeklődők. A közeljövőben rendszeressé kívánják tenni ezt az akciót?
– Igen, mindenképpen. Azt szeretnénk elérni, hogy Budapestről is lehessen jegyet vásárolni a darabjainkra. Ezt a jövőben egyfajta csomagban kínáljuk majd. Tehát aki megveszi a jegyet, azt elhozzuk busszal, megnézi az előadást, együtt vacsorázik a színészekkel, és utána visszamegy Budapestre.
– Már az ötlet is kiváló. Ön mondta korábban, hogy a balatoni autópályán naponta sokezres emberáradat hömpölyög el anélkül, hogy Fehérvárnál eszükbe jutna elfordítani a kormányt.
– Sokáig én is csak „hömpölyögtem”, eszembe sem jutott az ország egyik legnagyobb történelmi múltú városát, a koronázási várost megnézni, elmenni egy múzeumba, színházba. Hiba volt. Ide el kell jönni, szét kell nézni, és örülni annak, amit láthatnak. Ha ez az élmény még egy jó színházzal is összekapcsolódik, akkor tényleg mindenki boldog lehet.
– Remek színészek csatlakoztak a társulathoz, igen erős csapattal dolgozhat. Ha jól tudom, az önkormányzat is szívügyének tekinti a működését.
– Minden kollégámnak kívánom, hogy ilyen kapcsolata legyen a színháza fenntartójával.
– Mit jelent ez a gyakorlatban?
– A döntéshelyzetben lévő önkormányzati vezetők jelentős része lelkes nézőnk. Elismernek mint alkotó művészt, én pedig igyekszem kiérdemelni a bizalmukat. Nincsenek diktátumok, ukázok.
– Amikor egy város vezetése figyelemmel kíséri a színház munkáját, fennáll a veszélye, hogy művészeti kérdésekbe is beleszólnak.
– Akkor pontosítok: Fehérváron a vezetőink nézőként mondják el a véleményüket, és nem fenntartóként. Nem mindig dicsérnek, kaptunk kritikát is, mint a közönség bármely tagjától. A nézői kritikát mindig nagyon fontos meghallgatni.
– Annál is inkább, mivel a néző mindig fenntartó, hiszen megveszi a jegyet. Sokak szerint szerint közérthetőbb, populárisabb előadásokat vár a publikum. Fehérváron mi a stratégia?
– Az egyik legkomolyabb kérdést tette most fel, amiről az alkotótársaimmal is rengeteget beszélgetünk. Ahhoz, hogy hosszú távon kiaknázhassuk a városban és a társulatban rejlő lehetőségeket, el kell döntenünk, milyen színházat csináljunk, és kinek. Fiatal rendezőként vidéken dolgozva én is beleestem abba a csapdába, hogy a pesti barátaimnak csináltam előadásokat. Amit egyébként megnéztek a helybeliek is. Mi itt az elején tisztáztuk egymással, hogy elsősorban a fehérvári emberek örömére akarunk dolgozni.