Az 1935 óta működő Varsói Magyar Kulturális Intézet küldetése, hogy a magyar kultúrát teljes egészében, a lehető legszélesebb spektrumban mutassa be a lengyel közönségnek. A következő napokban a magyar divatipar kerül középpontba: a Design Terminál szakmai partnerségével szervezett, HUDesign elnevezésű rendezvényen május 27–31. között a Nanushka, az ÁERON és a USE UNUSED márka a lengyel fővárosban mutatja be legújabb, őszi-téli kollekcióját. Az esemény célja, hogy a magyar divat- és kreatívipari potenciálra ráirányítsák a lengyelek figyelmét.
A magyar tervezők azért is mutatkoznak be most a lengyel fővárosban, mert a régió legnagyobb divateseményét, a Central European Fashion Dayst (CEFD) idén október első hétvégéjén rendezi meg a Design Terminál. A CEFD-vel Magyarország, valamint Budapest geopolitikai helyzetét szeretné megerősíteni, régiós szerepének fontosságát kívánja hangsúlyozni. Nemrég jelentették be, hogy a rendezvény kiemelt szakmai partnere az IMG Fashion lesz, amely többek között olyan rendezvényekért felel, mint a New York és a Berlin Fashion Week. A közép-európai régióban elsőként Magyarországgal kötnek hasonló típusú együttműködést.
A HUDesignra most a tengerentúlon is elismert márkák, a Nanushka, az ÁERON és a USE UNUSED kapott meghívást. A varsói Mysia 3 Kereskedelmi Áruházban május 27-én, kedden délután nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt a magyar villámbolt, amely egészen szombatig várja a vásárlókat. A kedd délutáni divatbemutatót megelőzően a meghívott divattervezők és lengyel szakemberek részvételével arra keresik a választ, hogy mitől lehet sikeres egy divatmárka, de szó esik majd a közép-európai régió divat-, design- és kreatívipari együttműködésének lehetőségeiről is.