Áron Eszter évekkel ezelőtt még gondolni sem mert volna arra, hogy egyszer csak a saját neve által fémjelzett ruhamárka, az ÁERON meg fogja babonázni az amerikai és ázsiai divatpiacot. A márka jelenleg csak külföldön kapható, de a sikereket látva már nem kell sokat várni arra, hogy itthon is elérhető legyen.
Esztert már gyerekkora óta szoros kapcsolat fűzi a textilekhez, mindig ott sertepertélt édesanyja saját anyagkereskedésében, nem volt kérdés, merre is viszi az útja. A Krea Kortárs Művészeti Iskola divattervező szakán tanult, mellette családi indíttatásra, hogy több lábon álljon, az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskolán elvégezte a marketingképzést. A gyakorlati időszakokat két jelentős cégnél – a Retro Jeans műhelyében és a Tisza cipőnél – töltötte, majd jött az igazi mély víz, a Persona, ahol az elegáns stílusú Pura nevű prémium almárkáért felelt. – Ezeknél a cégeknél tüzetesen megismerhettem a különféle varrodai munkafolyamatokat, beleláthattam a kereskedelmi részbe, képet kaptam az árképzésről, a szakma jelentős hazai és nemzetközi képviselőit is megismerhettem. Azt a tudást, amit ez idő alatt magamba szívtam, megpróbálom az ÁERON márka felépítésében kamatoztatni – mondja Eszter, aki ezt követően rövid ideig tervezőként dolgozott egykori iskolatársnőjének a cégénél, a Nanushkánál.
Áron Eszter: Feltett szándékunk, hogy a gyártás mindvégig magyar kézben maradjon
Fotó: ÁERON
Aztán a dolgok egy csapásra megváltoztak. Eszter és jelenlegi üzlettársai – a hps group reklámügynökség tulajdonosai – néhány évvel ezelőtt elhatározták, létrehoznak egy közös márkát, az ÁERON-t. A befektetőcsoport a financiális és marketing folyamatokért felel, az arculat és a kollekciók tervezése, a gyártás ellenőrzése Eszter reszortja. A döntéseket közösen hozzák meg. – Ebben a közösségi szellemben rejlik az erőnk. Az indulásnál eldöntöttük, elsőként a nemzetközi piacon szeretnénk egy működőképes, nyereséges céget létrehozni. Ha sikerül megvetni a lábunkat a külföldi színtéren, utána már itthon is nagyobb biztonságban építkezhetünk, hiszen az hazai piac apró, a kockázat nagy – hangsúlyozza Eszter.
Első körben társaival együtt személyesen keresték meg az amerikai ügynökségeket, az akkor még skicceken lévő első kollekcióval. Egy kisebb ügynökség fantáziát látott bennük, az első szériát ők népszerűsítették, ám Eszterék váltani akartak, újabb köröket futottak különböző cégekkel. Végül egy nagy hírű New York-i ügynökség (showroom) kért kizárólagosságot a márka képviseletére: nagyáruházak, kisebb bemutatótermek, ruhaüzletek felé közvetítenek. Jelenleg Amerikában, Kanadában, Japánban, Kínában, Szingapúrban, Tajvanon kaphatók az ÁERON ruhák. – Az előző szezonban nagyon jó eladási számokat produkáltunk. Organikusan próbálunk növekedni, és már tervezzük, hogy egy másik piacon, Japánban egy újabb showroommal építünk ki szoros kapcsolatot. A közeljövőben erre nagy esély van – mondja boldogan.
Könnyed, harmonikus elegancia, furfang és extravagancia – mindez egyszerre jellemzi az ÁERON ruhákat, a márka tiszta, karakán színeket, formavilágot képvisel, legfőbb jellemzője a kifinomult textilhasználat, a kreatív anyagpárosítás. A magas minőségű, nemes anyagokat Japánból és Olaszországból szerzik be. – A kettősség egyértelműen a személyiségéből fakad. A belső megérzéseimre hagyatkozva tervezek, a saját vágyaimból kiindulva közelítek a ruhákhoz. Az utazásaim során szerzett élmények, emberek, épületek, hangulatok inspirálnak leginkább – vallja Eszter. – Minden évben ellátogatunk a párizsi textilvásárra, ahol a legújabb trendeket követhetjük nyomon, a következő kollekcióim kialakítása során itt érnek az első impulzusok. Tervezőként legszívesebben lennel, gyapjúval, kasmírral, selyemmel dolgozom, ezeket szeretem bőrrel, különböző szőtt anyagokkal párosítani. Nagyon fontos számomra az anyagok strukturáltsága, hiszen ez adja meg a ruha igazi valóját, a sziluettek karakterét – vallja a fiatal tervező.
Szezonról szezonra változik a kollekciók hangulata: az idén nyári öltözékeken – amelyeket már gyártanak – Eszter szerint az építészet és a szobrászat hatása érződik. A most elkészült 2013/14-es téli kollekció mintadarabjai azonban könnyedek, puhábbak. – Egy divatcég életében nagyon fontos, hogy jó kezekben legyen a gyártás, ezen sok minden múlik. A mintakollekcióinkat és a megrendelt ruhákat egy magyar gyár készíti, amely nemzetközi viszonylatban is magas színvonalat képvisel. A ruhákban egytől egyig a 'made in Budapest' felirat szerepel, és feltett szándékunk, hogy a gyártás mindvégig magyar kézben maradjon – hangsúlyozza a tervező, aki most kizárólag női kollekciójának megerősítésére koncentrál, csak szép lassan bővíti a kínálatot. A legújabb, téli szériához például már készített táskákat is. Aztán, ha ereje és a márka sikere is engedi, talán férfiöltözékeket is tervez.
A divatházak által előszeretettel használt wgsm.com trend-előrejelző oldal nemrég beválogatta ajánlatai közé az ÁERON márka egyik kabátját. Ez is jól mutatja, hogy az ÁERON a saját maga számára kijelölt úton halad, előbb-utóbb pedig már itthon is kapható lesz.