Áron Eszter évekkel ezelőtt még gondolni sem mert volna arra, hogy egyszer csak a saját neve által fémjelzett ruhamárka, az ÁERON meg fogja babonázni az amerikai és ázsiai divatpiacot. A márka jelenleg csak külföldön kapható, de a sikereket látva már nem kell sokat várni arra, hogy itthon is elérhető legyen.
Esztert már gyerekkora óta szoros kapcsolat fűzi a textilekhez, mindig ott sertepertélt édesanyja saját anyagkereskedésében, nem volt kérdés, merre is viszi az útja. A Krea Kortárs Művészeti Iskola divattervező szakán tanult, mellette családi indíttatásra, hogy több lábon álljon, az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskolán elvégezte a marketingképzést. A gyakorlati időszakokat két jelentős cégnél – a Retro Jeans műhelyében és a Tisza cipőnél – töltötte, majd jött az igazi mély víz, a Persona, ahol az elegáns stílusú Pura nevű prémium almárkáért felelt. – Ezeknél a cégeknél tüzetesen megismerhettem a különféle varrodai munkafolyamatokat, beleláthattam a kereskedelmi részbe, képet kaptam az árképzésről, a szakma jelentős hazai és nemzetközi képviselőit is megismerhettem. Azt a tudást, amit ez idő alatt magamba szívtam, megpróbálom az ÁERON márka felépítésében kamatoztatni – mondja Eszter, aki ezt követően rövid ideig tervezőként dolgozott egykori iskolatársnőjének a cégénél, a Nanushkánál.
Áron Eszter: Feltett szándékunk, hogy a gyártás mindvégig magyar kézben maradjon
Fotó: ÁERON
Aztán a dolgok egy csapásra megváltoztak. Eszter és jelenlegi üzlettársai – a hps group reklámügynökség tulajdonosai – néhány évvel ezelőtt elhatározták, létrehoznak egy közös márkát, az ÁERON-t. A befektetőcsoport a financiális és marketing folyamatokért felel, az arculat és a kollekciók tervezése, a gyártás ellenőrzése Eszter reszortja. A döntéseket közösen hozzák meg. – Ebben a közösségi szellemben rejlik az erőnk. Az indulásnál eldöntöttük, elsőként a nemzetközi piacon szeretnénk egy működőképes, nyereséges céget létrehozni. Ha sikerül megvetni a lábunkat a külföldi színtéren, utána már itthon is nagyobb biztonságban építkezhetünk, hiszen az hazai piac apró, a kockázat nagy – hangsúlyozza Eszter.