A Design Terminál nyári egyeteme 2014-ben indult, a tábor első feladata a Kőszeg határában lévő régi nemezgyár jövőbeli funkciójának újragondolása volt. A HOLIS nyári egyetem idén külföldi szakértők és csapatvezetők bevonásával járja körül az idősödés problémáit és lehetőségeit. A nemzetközi tábor célja megoldási javaslatokat adni a nyugdíj közeli korosztály gazdasági és társadalmi aktivitásának hosszú távú fenntartására a dizájn segítségével. A 60 éven felüliek foglalkoztatásának, köz- és egyéb szolgáltatások használatának, mobilitásának újragondolása vagy lakókörnyezetük és tárgykultúrájuk reformációja időszerű kérdés elöregedő társadalmunkban. Különösen fontos kérdés ez a Ratkó-nemzedék közeledő nyugdíjkorhatár-elérésekor.
A vizsgálat célterülete Ajka és Herend térsége, ahol a településvezetők és civil szerveződések bevonásával, valamint a kreatíviparhoz kapcsolódó cégekkel, a Herendi Porcelánmanufaktúra és az Ajka Kristály együttműködésével tárjuk fel a téma helyspecifikus és általános problémáit. A szervezők szerint a HOLIS 2015 nyári egyetem küldetése az is, hogy az idősek bevonásával a generációs szakadékokat csökkentse, és az interdiszciplinaritás mellett a különböző korosztályok tudásmegosztásához is hozzájáruljon.
A pályázatokat május 1-ig a [email protected] e-mail címre várják, a szakmai portfólió vagy önéletrajz mellett a jelentkezőknek meg kell fogalmazniuk, mit jelent számukra a holisztikus tervezés módszertana.
A táborhoz kapcsolódva indítja útjára a Design Terminál a HOLIS 360° eseménysorozatot, amelynek célja, hogy a más-más területről érkező hallgatók felismerjék a csapatmunka előnyeit; szeretnénk segíteni a kreatívipari vállalkozások menedzsmentkompetenciáinak fejlődését; valamint lehetőséget teremtünk sikeres kisvállalkozásoknak, hogy befektetőt és gyártót találjanak terveik megvalósításához. A feladatok témája a HOLIS nyári egyetem idei tematikájához illeszkedik, ami a 60+ korosztály gazdasági és társadalmi aktivitásának kérdését vizsgálja.
Az első találkozó március 12-én lesz, ahol Hidvégi Tom, a Laboratory Group ügyvezetője, a Huffington Post első állandó, magyar szerzője az Öregedésgátlás a reklámokban címmel tart előadást. A programra itt kell regisztrálni.