– Amikor Vladimir Cosma zeneszerzőt felkérték 1980-ban a Házibuli zenéjének megírására, elmondta, nem ismerte az akkori popzenét, de annyira egyszerűek voltak zeneileg a számok, hogy néhány sláger meghallgatása alapján össze is dobta a film nagy slágerét, a Reality alapját. Amikor zeneszerzőként az Intim Torna Illegál számára megírta az elmúlt időszak egyik legkedveltebb magyar slágerét, ön is ujjgyakorlatként végezte a munkát?
– Nem gondolom, hogy a könnyűzenének lenézett műfajnak kellene lennie egy klasszikus képzettségű zenész számára. Mára annyira átalakult a zenei világ, annyira összemosódott a könnyűzene, a kortárs zene és a filmzene fogalma, hogy ennek az elitizmusnak el kell tűnnie. Én egyébként sem hiszek ezekben a határokban. Az Örökké nagy kihívás volt. Slágert egyáltalán nem egyszerű írni, mert nem én döntöm el, hogy valami sláger lesz, hanem az emberek, egy hatalmas tömeg, s őket már nem csak a zenémet mindenáron szerető szüleim és a barátaim jelentik. Az Örökké és általában az Egynyári kaland című sorozat koncepciója eleve olyan volt, hogy egy nálam sokkal fiatalabb közönségnek szóljon. Mivel én egyébként is hiszek a kollaborációban, amikor felkértek az Egynyári kaland zenéjének szerzésére, jött az az ötlet, hogy megkeressem Dorogi Petit és az Intim Torna Illegált. Ők kiszakítottak a komfortzónámból és Petivel egy ízig-vérig pop-rock dalt készítettünk. Sokat beszélgettünk a szövegről, ami alapvetően határozta meg a szám hangulatát. Azt az érzést próbáltuk meg belevinni ebbe a fiatalos számba, amit és ahogy a fiatalok megélnek, hogy úgy érezzék, ez a dal róluk szól. Nekem pedig a zeneszerzéskor arra is figyelnem kellett, hogy a végeredmény azért Intim Torna Illegál-os legyen. Az Örökké a jelek szerint betalált, tavaly ősszel a slágerlistákon és a rádiós játszási listákon is igen magasra tört a dal. A sorozat óta pedig naponta tízezrével nő a szám hallgatottsága a legnagyobb zenei és videómegosztó portálon, és jelenleg már 1,8 millió fölött jár.
– A karrierje Amerikában indult, és csak néhány éve jött vissza Magyarországra dolgozni.
– Magyarországon előbb az ELTE angol szakát végeztem el, majd a konzervatóriumot. Utóbbi nem előzmények nélkül jött az életembe, édesapám, Balázs Árpád is zeneszerző, számos területen dolgozott, a filmes munkái közül a Kockásfülű nyúl zenéje a legismertebb. Édesanyám pedig énektanár és kórusvezető. Így értelemszerűen magam is hamar megismerkedtem a zenével, majd a zongorától tinédzserkoromban távolodtam el egy időre. Az egyetemek elvégzése után New Yorkban kezdtem el dolgozni, ahol mindent csináltam, ami csak elképzelhető volt. Pincérkedtem, építkezéseken segédkeztem, fotós asszisztens voltam – mindig is úgy gondoltam, nem szégyen a munka. Két diplomával mentem ki, de ott a papírok nem annyira számítanak, mint a teljesítmény, az elvégzett munka és annak színvonala. Így aztán egy nap bementem az egyik legjobb New York-i filmes iskolába, és kitettem pár hirdetést, hogy „filmzeneszerzést vállalok". Aztán legnagyobb meglepetésemre jöttek a megkeresések. Összesen 13 évet töltöttem el New Yorkban és Los Angelesben, és idővel olyan filmekhez írtam zenét, mint a Pillangóhatás 3.: Jelenések, a Holdhercegnő és az Elefántkirály.