Baráth Dávid pályája kezdetén szeretett volna édesapja, Baráth Ferenc grafikus által járt úton haladni. A színházi plakátok és a kulturális terület mellett vonzotta a hasonlóan tömör megfogalmazásokat igénylő arculattervezés is, és mivel a kulturális témájú grafika manapság kevésbé meghatározó Magyarországon, munkái többségét ma már az utóbbi kategória teszi ki.
A fő irány pedig a gasztronómia lett, talán a közös főzések rituáléja, a vasárnapi családi ebédek meghittsége, az elkészült ételek festői szépsége miatt. Az első nagyobb volumenű, gasztronómiai tematikájú megbízása a Villa Bagatelle, illetve a hozzá kapcsolódó összes márka és vendéglátóipari egység (bisztró, pékség, kávézó) komplex arculattervezése és brandingje volt. Ezzel párhuzamosan kezdett Baráth Dávid szakácskönyvek tervezésével is foglalkozni.
Újító elképzelései, friss szemléletmódja már a kezdet kezdetén felforgatták a hazai gasztrokönyvpiacot. – Többet szerettünk volna adni, mint egy egyszerű könyv. Vizualitásában, textúrájában, mondanivalójában. Pozicionálni szerettük volna ezen keresztül a séfeket is – fejtegeti a grafikus, aki Bereznay Tamás első hat kiadványát készítette. Később testvérével, Baráth Áron festőművésszel közösen, Dávid elképzelései szerint készült festmények segítségével alkották meg a fúziós konyhaművészet egyik hazai úttörőjének, Segal Viktornak Színek és ízek című könyvét, amit a párizsi könyvvásáron Európa második legjobb szakácskönyvének választottak, rögtön a világ legjobb éttermeként számon tartott koppenhágai Noma albuma után, amely a neves Phaidon gondozásában jelent meg. A képzőművészet és a gasztronómia ötvözése után Dávid a dizájn felé fordult: Segal Viktor következő, Ízek és formák című könyvéhez Dávid tervei alapján, az Ivanka technológiai segítségével tervezte meg a Kult Products elnevezésű étkészletrendszert, ami felkavarta az állóvizet, hisz 2011-ben elképzelhetetlennek tűnt betonra tálalni. Az étkészlettel a Tent London dizájnvásáron viszont nagy sikerrel szerepeltek. (A könyvek a Boook Kiadó számára készültek, melynek Dávid alapító tagja és művészeti vezetője volt.)