A Zeneakadémia 1875-ös megnyitásának jubileuma előtt tisztelgő ünnepi évad rangját kívánják emelni ezzel a húsz tablóból álló kiállítással, amelyet magyar fotóarchívumok különleges kincseiből állítottak össze, bemutatva a Zeneakadémia történetét és hagyományait. A tablókon végigkövethető a Zeneakadémia születése, a legendás tanárok és rektorok, osztályok és mesteriskolák működése, kitüntetett figyelmet kap például Hubay, Weiner és Dohnányi munkássága. Az épület története, átalakulásai is megjelennek a képeken, de a legendás nagytermi koncerteknek és a kulisszák mögötti ritka pillanatoknak is emléket állítanak.
Liszt Ferenc születésnapja alkalmából különleges programokkal is készülnek: ilyen lesz Avishai Cohen dzsessztrombita mesterkurzusa és az esti Pinchas Steinberg által dirigált hangverseny. A Tel-Avivban született Avishai Cohen a műfaj kiemelkedő hangszerjátékosa, művészete Miles Davis hagyatékából táplálkozik, amelyet rendkívüli sokszínűsége és újító, multikulturális beállítódása révén új zenei fordulatokkal gazdagít. Testvéreivel – a klarinétos Anattel és a szaxofonos Yuval – 3 Cohens név alatt eddig három lemezt adtak ki, de tagja az SF Jazz Collective-nek is.
Este a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara ad hangversenyt Wagner- és Liszt-művekből, amelyen többek között Liszt A-dúr zongoraversenyét is hallhatjuk a húszéves, különleges tehetségű másodéves zeneakadémista növendék, Váradi László szólójával. Pinchas Steinberg – aki többek között a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának vezető karmestere – a világ szinte valamennyi neves zenekarával dolgozott már, és néhány éve kijelentette: ő már csak akkor zenél, ha az örömet szerez és valódi értéket teremt. Ennek okán különösen bízhatunk abban, hogy emlékezetes hangversenyt hallhatunk.
Ebben a hónapban ünnepelte a Zeneakadémia azt is, hogy idén negyvenéves a Kodály Intézet és a Nemzetközi Kodály Társaság. Nemes László Norbert, a Zeneakadémia tanszékvezetője és a kecskeméti Kodály Intézet igazgatója lapunknak elmondta: jó lenne, ha Kodály Intézet egyfajta központként szolgálná a magyar iskolai zeneoktatást, és a partneriskolai kapcsolataik szélesebbé válhatnának, ehhez azonban anyagi és humán erőforrásokra volna szükségük.