Újabb bemutatkozó kislemez landolt nálunk. A Meteo 18 című anyaga pedig egy ígéretes kezdet, s biztató folytatást rejt, ám ne rohanjunk ennyire előre. Érdemes alaposan kivesézni előbb a Rözge Maxim Sámuel (ének, gitár), Illyés Bence (basszusgitár), Hajnes Bálint (dobok) és Zékány Levente (billentyűk) alkotta kvartett nyitó szösszenetét.
Akinek bejön a néhol karcos, olykor talán tudatosan is egyszerűnek mutatkozó garázshangzás, széttorzított gitárral és ehhez okosan illeszkedő effektekkel, akkor ezzel telitalálata lesz. Én, mondjuk gyakran kapok azért tockost, amiért az egekig magasztalom a műértő barátaim által csak „szomorkás, pszichedelikus gitárpiszmogásként definiált zenéket”. Így most is elfogult vagyok, ám az EP-re felkerült négy dal – még ha nem is feltétlenül azonos súlycsoportban versenyzik – ott van a szeren.
No de mielőtt elvesznék a hatás-hangzás analízisében, Maxim sietett segítségemre, hogy megadja ebben az alaphangot.
Sokat gondolkodtam, hogy miért is lenne pszichedelikus a mi zenénk. Szerintem ugyanis nem feltétlenül az. Bár azt hiszem, értem, mire gondolnak, akik ilyen vonalat sejtenek mögötte: a gitárhangzás lehet az oka. Mégis azt mondanám, ez inkább zajongó popzene. Noise pop
– lőtte be magukat az énekes-gitáros.
A félreértések elkerülése végett, azt is gyorsan le kell szögezni, a kislemez címének semmi köze a felnőttkor átlépését jelző mágiához, akárcsak egyéb, piros karikás felnőtt tartalomhoz. A négy szám – Dark Energy, Holy Mountain, 2033 és Low Down – nemes egyszerűséggel összesen tizennyolc perc, így adta magát a 18.
A sorrendet végighallgatva egyértelműnek tűnik, hogy a korong húzódala a Dark Energy. Öt perc 42 másodpercével viszont sajnos, így látatlanban lefogadnám, nem lesz a rádiószerkesztők kedvence. Nem lehet ugyanis beszuszakolni a szinte már megkövetelt kettő perc harmincba. Lecsonkolni ugyanakkor semmi értelme, az egész így kerek, ahogy van.
„Egy-egy hosszabb dal első hallgatásra zavarhatja azoknak a fülét, akik hozzászoktak a rövid számokhoz. Ha valaki azonban többször meghallgatja ezeket, akkor úgy hisszük, olykor sokkal összetettebb élményt tudnak nyújtani, mint egy klasszikus értelembe vett 2-3 perces sláger” – fejtették ki a srácok az ezt firtató kérdésemre. Szerintük ezek a számok is lehetnek slágerek, ugyanolyan többszólamú, egyszerű alapra épülnek ugyanis, mint a legtöbb dal. A mainstream rádiókat illetően, a zenekar nem érzi annak szükségét, hogy beilleszkedjen ezen adók szisztémájába.