Gondjai vannak a Magyar Művészeti Akadémiának (MMA) a Pesti Vigadó épületével: a második Orbán-kormány által köztestületi rangra emelt szervezetről a nyilvánosság úgy tudja, hogy már évek óta egyedül neki vannak érdekeltségei a Vigadóban. Az MMA valóban tulajdonba kapta: 2013-ban törvény rendelkezett erről, végül 2014-ben szerződésben adta át a magyar állam az épületet. Csakhogy ott folyamatban volt egy európai uniós pályázat. A nyertes pályázónak, a Magyar Kézműves-akadémia Alapítványnak (MKAA) öt évig kötelessége volna kulturális helyszínt üzemeltetni a Pesti Vigadóban. A pályázatot lezárták, a Nemzetgazdasági Minisztérium is így tájékoztatta lapunkat. De a művészeti akadémia nem óhajt közösködni; azt tartják elfogadhatónak, hogy átvegyék a projektet.
Ennek megoldását az illetékes kormányzati szervektől várják, amelyek egyelőre nem jelentkeztek az ügyet megnyugtatóan lezáró ajánlattal. Az alapítvány viszont nem szeretne elbukni a pályázati ellenőrzéseken, és vagyonvesztésért sem szívesen felelnének, hiszen elköltöttek 405 millió forintot a vigadóra úgy, hogy annak nyoma sincs. Ha átadható a pályázat, akkor is úgy gondolják: joguk van kártalanításhoz, mert elestek az épület ötéves (három évvel meghosszabbítható) használatától annak előnyeivel és bevételeivel együtt. Az MMA azt nyilatkozta: előttük egyelőre nem ismert, hogy pontosan kinek, milyen jogcímen felróható, és mekkora összegű az alapítvány vagyonvesztése.
A Magyar Kézműves-akadémia Alapítvány kuratóriumában ülő textilművészek között MMA-tag is van: Landgráf Katalin textilművész. Penkala Éva és az alapítvány kuratóriumi elnöke, Szittner Andrea (szintén textilművészek) nem tagjai a testületnek, de tagjai annak a művésztársaságnak, amely a rendszerváltás előtt is a későbbi MMA köreihez állt közel. Baráti viszonyuk volt a Vigadó korábbi vagyonkezelőjének, a Művészeti és Szabadművelődési Alapítványnak (MSZA) a képviselőivel is.
Szittner Andrea lapunknak azt mondta: a Magyar Kézműves-akadémia Alapítvány ötlete volt, hogy alakítsák át az V. és VI. emeletet, amelyeket az akkori MMA művészeinek igencsak hiányzó kiállítóhelyként képzeltek el. A vigadó állami tulajdonban volt, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. gyakorolta a tulajdonosi jogokat. Vagyonkezelőként az épülettel az MSZA rendelkezett, amelynek még Makovecz Imre is a kurátora volt ekkor. Az MSZA támogatta az MKAA elképzelését. Most Szittner Andrea azt mondja: elsődleges céljuk, hogy alapítványként „épen kikerüljenek” a történetből. Arról is kérdeztük az elnököt, miért nem lehetett a konfliktust tárgyalással rendezni, amikor az egyik kuratóriumi tagjuk MMA-tag, de Szittner Andrea szerint a szervezetek közötti vitába nem akarnak személyesen beszállni a művészek, és azt is kétli, hogy eredményt tudnának elérni.