Éva néni nem a koncertezés helyett választotta ezt a hivatást, hanem azért, mert mindig is tanár akart lenni. Nem az a fontos számára, hogy milyen gyorsak vagy virtuózak a tanítványai. Fontosabb az, hogy amit eljátszunk, azzal el akarjunk valamit mondani. Az összes növendéke – nem csak azok, akik zongoristának készülnek – mondani szeretne valamit. Ez rendkívüli dolog – fogalmazott Medgyesi Zsolt a Junior Prima díj átvétele után Gergelyné Knapp Éváról arra a kérdésre válaszolva, hogy milyen egy jó zongoratanár.
Amikor kifejező és magával ragadó játékstílusát hallgatjuk, valóban ez a gondolat az első, ami eszébe jut az embernek, és az, hogy az ilyen mentalitású zenetanárok micsoda lavinákat képesek elindítani. Ahogy a Junior Prima díjra őt ajánló Bogányi Gergely is az elsők között szerepel, amikor keressük azokat a motivációkat, amelyek ilyen közel képesek juttatni egy rendkívül fiatal zongoraművészt Chopin világához. Lehetetlen nem hallani a párhuzamokat, ahogy György Ádám is gyakran eszébe jut annak, aki tudja: a két nagy zongoraművésszel szakmai kapcsolatban áll Medgyesi Zsolt.
Érték és minőség
A zeneiskolában elsősorban a tanáromnak köszönhetően olyan támogató környezet vett körül, amely lehetővé tette, hogy a saját tempómnak, habitusomnak megfelelően fejlődjek – fogalmazott lapunknak adott interjújában Medgyesi Zsolt.
Annak ellenére, hogy még csak zeneakadémista, és még hosszú út vezet oda, amikor saját magát is kiforrott művésznek nevezze, a letagadhatatlan hatások épp csak érvényesülnek játékában. A saját stílusa, a saját előadói névjegye és mindaz az üzenet, amire nagyon tudatosan felépíti a darabokat, már észrevehetően ott lebeg minden egyes dallamformálásban. Ez pedig az igazi művészegyéniség záloga. Chopin nem könnyű zeneszerző, de könnyű elcsúszni vele a ritmikai egyenetlenségek ingoványos talaján, giccsbe fordulni a műveivel.
Az esemény, Chopin halálának 167. évfordulója pedig arra is kiváló alkalom volt, hogy ne csak a nagy lengyel zeneszerző művei kerüljenek a közönség elé, hanem például a Chopinhez közeli Scarlatti is megjelenjen. Scarlatti és Chopin életművét nemcsak az etűdök és nemcsak az emigráció köti össze, de az etűdök, vagy ahogy Scarlattinál hívjuk, a szonáták közös tulajdonsága: egy adott technikai problémát nem unalmas gyakorlatként, hanem gyönyörű zenébe ágyazva járnak körül. Ez a közös pont remekül megjelent Medgyesi Zsolt játékában, ahogy Debussy és Chopin között is világosan hallottuk a rokonságot, a zongora kezelésének hasonló megközelítését.