Hosszú évek megszokott menetrendje szerint az év eleje a tehetségkutató-lázé. A köztévé elé telepedve vizslatjuk a hazai zenei felhozatalt, bosszankodva a műanyag sztárokon, kiemelve egy-két fellépőt, jellemzően persze a személyes kedvenc műfajból. (A hazai rocksajtó például rendre a metálos fellépőkért izgul, mindegy, hogy azok mennyire színvonalas produkcióval állnak elő.) A következő fordulót az jelenti, amikor kihirdetik a győztest, és egy ország vitázhat azon, megérdemelte-e a bejutást vagy sem. Lázba jön a közéleti sajtó, csatába indulnak a publicisták, egyre emelkednek a tétek. Persze az Eurovíziós Dalfesztiválra mindig kiderül, hogy Európa elbukott, és az oroszokon meg az ukránokon kívül csak mi gondoltuk úgy, hogy hatalmas a jelentősége az egésznek.
Január 20-án kezdetét vette az idei válogató is. Az első forduló tipikusabb nem is lehetett volna. Akadt minden, amitől A Dal annyira otthonos tud lenni számunkra: gyorsan kieső egyedi zenekarok, leértékelt, mégis továbbjutó giccskirályok, plusz természetesen rengeteg dal, „aminek nem célja, hogy trendi legyen”.
A Duna TV-n futó dalversenyben az a legjobb, hogy a sajnálatos módon átalakított Petőfi Rádióhoz hasonlóan ontja magából a plázaslágereket, az előadók mégis mintha egy teljesen másik világban élnének. „Nem lesz valódi az érzés, hogyha kirakatban élek”, halljuk például a Living Room műanyag slágerében, ami dicséretes önkritika lenne, ha a srácok nem az ellenkezőjét gondolnák magukról. – A sokat hallott zenei világ ellentmond az üzenetnek – fogalmazott némi eufemizmussal Both Miklós (Napra), és nehéz volt nem egyetérteni szavaival.
A zsűri amúgy szokásosan kiegyensúlyozottnak mondható, és szerencsére sikerül elkerülni azt, ami miatt a kereskedelmi tévés tehetségkutatók rendre bohózatba fordulnak. Itt nincs eksztázisban visítozó Tóth Gabi és a produkció közepén felpattanó Soma Mamagésa, ami jelentősen javítja a műsor élvezeti értékét. Annak ellenére, hogy Both értékelésein túl a többiek azért nem kápráztatják el a nézőt. Frenreisz Károly és Mező Mihály igyekszik szakmaibb lenni, Schell Judit pedig jól képviseli a laikusabb hallgatót, de azért mégis inkább lelkes műélvezőként viselkednek csak.