Minőségi elismerés a közrádiónak

A közmédia két rádióadója, a Petőfi Rádió és a Kossuth Rádió is megkapta a Superbrands 2012 elismerést – adta hírül a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap.

tt
2012. 07. 02. 15:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elismerés pozitív visszaigazolás nemcsak az adókon dolgozó munkatársaknak, hanem a hallgatók és az üzleti partnerek részére is – olvasható a közleményben. Az összegzés felidézi, hogy a Petőfi Rádió az elmúlt években több száz olyan hazai és külföldi előadót mutatott be a közönségnek, akiknek a zenéjét eddig a magyar hazai rádiós piacon egyáltalán nem vagy alig játszották. Emellett külön hangsúlyt fektettek a fiatal hazai tehetségekre.

Ej, mi a COOL?

A Petőfi Rádió közszolgálati feladata a minőségi zenei kínálat biztosítása, mely a poptól a világzenéig, a rocktól a lounge-on át az urban zenékig terjed, ezzel az adó továbbra is alternatívája tudott maradni a kereskedelmi rádiókban megszokott zenei kínálatnak. A Petőfi Rádió a műsorszolgáltatáson kívül nyilvános koncerteken mutatja be a legkedveltebb hazai koncertzenekarokat és előadókat, saját színpadaival pedig a nagyobb fesztiválokon is jelen van.
Márciustól új műsorok indultak: a Talpra magyar című reggeli zenés ébresztő, az Egész úton hazafelé című délutáni „hazakísérő” műsor, az Ej, mi a COOL? – minden, ami menő és „petőfis”, valamint a Vadonat, amely a máshol még nem hallott magyar újdonságok műsora.

A Petőfi Rádió hallgatói a közösségi oldalakon is figyelemmel kísérik a csatorna történéseit, a Social Times közösségi médiamarketing oldal felmérése szerint 85 százalékkal Magyarország legaktívabb Facebook-oldala lett a Petőfié.
Az MTVA közleménye kiemeli, hogy a több mint fél évszázada működő Kossuth Rádió Magyarország leggazdagabb tartalmú rádiója.

Figyelnek a hallgatókra

„Kiegyensúlyozott, pontos hírek, információk, érdekes beszélgetések, igényes szórakoztatás hangjátékokkal, sporttal, kabaréval: az értelmes beszéd fóruma” – olvasható a közleményben. Mint írják, a Kossuth Rádió legfontosabb közszolgálati feladata a gyors, hiteles, pontos és pártatlan tájékoztatás, legyen szó közéletről, politikáról, kultúráról, diplomáciáról, sportról vagy az élet bármely más területéről. Új, korszerű hangzásvilágban, percre kész aktualitásokkal várják a műsorvezetők színes és érdekes műsoraikkal a hallgatókat. Magyarország egyik leghallgatottabb rádióját naponta több mint másfél millió ember választja.

A Kossuth Rádió szerkesztői minden alkalommal megfontolják a közönség észrevételeit. Ennek tükrében indultak új műsorok az adón: az Aranyalap, vallomások és dokumentumok egy sajátos időalagútban haladva; az Időfutár című ifjúsági fantasysorozat; a Regényes történelem, amelyben regék, regények vizsgáznak hitelességből, tényszerűségből, valamint az Alma és fája című műsor, amelyben kettősportrék hangzanak el apáról és fiáról, mesterről és tanítványáról. Mindennap jelentkezik a Vers napról napra, ahol kortárs szerzők saját költeményeiket olvassák föl, előadóművészeink mondanak verseket és előkerülnek az archívum féltett kincsei is.

A Superbrands védjegyről független szakértői bizottság dönt, a testület tagjai figyelembe vették az adott brand tradícióját, piaci szereplését és fogyasztói elismertségét, a vállalat értékét és etikai megítélését, továbbá a közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.