Egyáltalán nem számít szokatlan jelenségnek, hogy a dezodoroktól kezdve a domainneveken keresztül egészen a konyhabútorig szinte mindent hiányos öltözékű hölgyekkel akarnak eladni a kevéssé kreatív reklámszakemberek. A jól bevált stratégiához még akkor is ragaszkodnak, ha a megcélzott vásárlóközönséget elsősorban nők képezik.
Az oregoni Portlandben található Ducati-kereskedés is ehhez a konvencionális reklámstratégiához nyúlt: készítettek egy fotósorozatot a Ducati 1199 Panigale modelljéről; a jármű mellett természetesen csinos hölgyek pózolnak. A cég férfi dolgozói azonban nem elégedtek meg ennyivel, miután elkészült a női sorozat, ők is a kamera túloldalára álltak, és megcsinálták a reklámok férfi változatát.
Az urak a hölgyekhez hasonlóan pózolnak a motor mellett. A sorozat igencsak humorosra sikeredett, ráadásul remekül felhívja a figyelmet arra, hogy valójában milyen abszurdak ezek a „szexinek” szánt hirdetések. (A roppant mulatságosra sikeredett fotókat itt tekintheti meg)
Nem ez az első kísérlet, amelyben azzal próbálkoznak, hogy a reklámokban felcseréljék a hagyományos női-férfi szerepeket. Májusban egy kanadai egyetem diákjai készítettek egy videót, amelyben meglehetősen arcpirító reklámfotók „fordított”, azaz férfi változatát mutatták be.
A projekt során arra a következtetésre jutottak, hogy a férfiakat egyszerűen nem lehet ugyanúgy tárgyiasítani, mint a nőket. A „kulturális tekintet” olyannyira maszkulin, hogy a férfitest ábrázolását képtelenség a nőiéhez hasonlóan manipulálni vagy szexualizálni, hiszen amikor a férfiakat a nőkhöz hasonlóan tárgyiasítva ábrázolják, az sokkal inkább nevetséges vagy éppen megalázó, semmint szexi.