Megtartják a világ egyik legnagyobb technológiai kiállítását

Minden évben hagyományosan az ősz első napjaiban rendezik meg a világ egyik legjelentősebb technológiai szakvásárát Berlinben, amelyen presztízs megjelenni, és ahol a nagy piaci résztvevők be tudják mutatni karácsonyi szezonra szánt fontos újdonságaikat a nagy tömegeknek, illetve a piaci partnereiknek.

Forrás: origo.hu2020. 09. 03. 12:01
Berlin, 2017. szeptember 1. Virtuális valóság (VR) szemüveget próbál ki egy férfi a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai vásárának, a berlini IFA-nak a sajtónapján, 2017. augusztzus 31-én. Az 57. alkalommal megrendezett IFA szeptember 1-6. között várja a látogatókat. (MTI/EPA/Felipe Trueba) Fotó: Felipe Trueba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az jelentőségét jól mutatja, hogy mindig több mint százezren látogatnak ki az eseményre a világ minden részéről, emellett Európából, Amerikából és Ázsiából érkező ezernyi cég mutatja meg magát az érdeklődőknek, sokszor gigantikus méretű, rendkívül látványos standokon.

Az idei koronavírus-járvány azonban erre az iparágra, és az ilyen, illetve ehhez hasonló expókra is nagy hatással van.

A legtöbb kiállítást egyszerűen törölték, de az IFA szervezői úgy döntöttek a partnereik nyomására, akiknek egyszerűen létfontosságú, hogy szervezett keretek között mutathassák be fejlesztéseiket, illetve találkozhassanak már meglévő, és reménybeli üzletfeleikkel, hogy más formában, de 2020-ban sem maradjon el a rendezvény.

Fotó: MTI/EPA

Lesz IFA

A rendezvényt tehát megtartják, a tervezett helyszínen, de a korábbinál rövidebb időtartammal. Így idén csupán háromnapos lesz az esemény, és egészen pontosan 2020. szeptember harmadikától ötödikéig tart majd.

A szigorú előírások miatt egy nagy komplex esemény helyett több kisebb, szeparált rendezvényt tartanak. Ezek mindegyikére szigorúan limitált a létszám, és csak előzetes regisztráció, vagy meghívás után lehet bejutni.

Minden évben sokan zarándokolnak ki az IFA-ra, de idén ezt tehát csak úgy tehetik meg a cégek, ha előzetesen „foglalnak helyet”. Az alrendezvények között lesznek azok a hivatalos sajtótájékoztatók és termékbemutatók, amelyeket a tervek szerint professzionális stáb közvetít majd, így ezeket a világ minden tájáról követni lehet.

Az eddigi tapasztalataink alapján ezek a prezentációk egyrészt nagyon érdekesek, látványosak, sokszor különféle show-elemekkel dobják fel őket. Nem hosszúak, egy-egy cégre maximum egy óra jut, és mindenki iszonyatosan törekszik majd arra, hogy jól használja ki a rá jutó időt.

Emiatt aztán, akit érdekel a technológia világa, tehát a mobiltelefonok, szórakoztatóelektronikai berendezések, számítástechnikai termékek és háztartási gépek, bele tud nézni a közvetítésekbe.

Fotó: MTI/EPA

Milyen cégek lesznek?

Az elmúlt egy évtizedben többezernyi kiállítócég vett részt az eseményen. Idén a nagy többségükről le kell mondani sajnos. Egy részük nem is tudott volna eljutni Berlinbe a korlátozások miatt, jó néhánynak pedig egyszerűen nem tudtak helyet szorítani a sűrű programban.

Mindenesetre így is jelen lesz rengeteg nagy név ezen a speciális IFA-n.

Többek között bemutatja újdonságait, speciális szolgáltatásait és ismerteti stratégiáját az LG, a Huawei, a Honor, a De'longhi, a Haier, a Miele, a Bosch–Siemens, a Realme, a Qualcomm, hogy csak néhány tényleg meghatározó konszernt említsünk.

Olyan cégek ezek, amelyek a maguk szegmensében nem követik, hanem diktálják a trendeket, szóval száz százalék, hogy rengeteg érdekes innovatív megoldást jelentenek majd be.

Emellett rajtuk kívül még egy külön szekcióban rengeteg fiatal, de feltörekvő startup vállalkozás mutatja meg majd magát ily módon a nagyvilág előtt. Ezek jellemzően kicsi cégek, de ők azok, akik formálhatják a jövőt.

Lehet, hogy közülük emelkedik majd ki az új Facebook, Acer vagy OnePlus, szóval biztos rengeteg érdekességet tartogat majd ez a szekció is. Ilyen startupként indult a fizetési szolgáltatásokat kínáló Paypal, a személyszállításra szakosodott Lyft és Uber és a szálláskiadást forradalmasító Airbnb is.

Fotó: MTI/EPA

A biznisz az biznisz

Természetesen az IFA 2020 rendezvénynek is lesz egy olyan szekciója, ahol a hangsúly az üzletek megkötésén, tárgyalásokon van.

Az ilyen típusú eseményeken számos fontos történés a színfalak mögött zajlik. Sőt, azt sem túlzás kijelenteni, hogy mindez legalább akkora jelentőséggel bír, mint az új technológiák vagy termékek bemutatása.

A jövő?

Az idei speciális, rövidebb és kisebb IFA a szervezők tervei szerint csupán egyszeri alkalomra szól.

Ha minden jól alakul, akkor jövőre már a korábbiakhoz hasonló méretű területen, ugyanannyi kiállítóval, több százezernyi látogatóval kerül sor erre a hatalmas expóra, amelyen egyébként a magyar cégek is állandó résztvevőnek számítanak.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.