Zalai városok autóbusz-bérletei is elérhetőek a MÁV-applikációban

Az a cél, hogy az utasoknak olcsóbb, jobb, kiszámíthatóbb és kényelmesebb utazási szolgáltatásokat kínáljanak.

Forrás: MTI2020. 11. 30. 18:59
null
A MÁV és a Volánbusz integrációja mérföldkő a hazai tömegközlekedés korszerűsítésében Fotó: Czeglédi Zsolt Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Keddtől Zalaegerszeg és Nagykanizsa helyi autóbusz-bérleteit is megvásárolhatják az utazók a MÁV applikációjában – közölte a MÁV és a Volánbusz elnök-vezérigazgatója és a két város vezetője hétfőn, közös online sajtótájékoztatón.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója felidézte, hogy a MÁV és a Volánbusz fúziójával a legnagyobb magyar helyközi közlekedési szolgáltató jött létre, amelynek „diktálnia kell az ütemet”, hogy a közösségi közlekedés még versenyképesebb legyen.

Az a cél, hogy az utasoknak olcsóbb, jobb, kiszámíthatóbb és kényelmesebb utazási szolgáltatásokat kínáljanak. Ennek egyik elemeként alakítják ki az egységes bérletértékesítési felületet, amelyhez Székesfehérvár után keddtől Zalaegerszeg és Nagykanizsa is csatlakozik

– közölte.

Emlékeztetett arra, hogy a helyközi és a helyi közlekedés minél jobb összehangolását is szolgálta, hogy szeptember végén új menetrendet vezettek be Zalaegerszeg és Nagykanizsa esetében. Eltörölték a gyorsvonati és az Intercity-pótjegyeket, de ezzel együtt 10-15 százalékkal olcsóbb lett a vonatjegy, a számok pedig azt mutatják, hogy az önkormányzatokkal, országgyűlési képviselőkkel közösen kidolgozott menetrendi kínálat beigazolta a várakozásokat.

Homolya Róbert jelezte: szeretnék elérni, hogy az autóbuszos közlekedés a vasútra próbálja „ráhordani” az utasokat, miközben a menetrendi biztonság is meglegyen, illetve mindenki kényelmesen el tudjon jutni oda, ahová utazik.

A MÁV applikációja keddtől lehetővé teszi Zalaegerszegen és Nagykanizsán, hogy a helyi havi és félhavi közlekedési bérleteket is elektronikusan vásárolhassák meg az utasok.

További lépésekkel „egységes bérletértékesítési felület létrehozása a cél”, aminek első állomásaként Dunaharasztiban kínáltak zónabérletet, ami minden közösségi közlekedési eszközre utazási lehetőséget biztosít – mondta el Homolya Róbert.

Egyre több vasúti szolgáltatás is megvásárolható online (a kép illusztráció)
Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László

Hozzátette, hogy mindezek ahhoz kellenek, hogy az egész országban egy bérletvásárlási rendszeren, egy felületen keresztül tudják az utazók megváltani a bérleteiket. Ezzel olyan tarifaközösség is kialakítható, amelyben az utasok egy bérlettel igénybe vehetik a versenyképesebb és olcsóbb helyi és helyközi közösségi közlekedés szolgáltatásait.

Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott: a MÁV és a Volánbusz integrációjában az utas a legfontosabb, hogy minél többeket tudjanak átcsábítani – és ne szükségből, hanem a kedvező kínálat miatt – az egyéni közlekedésről a buszra és a vonatra, de ehhez a szolgáltatások fejlesztésére van szükség.

A Volánbusz az országos távolsági és regionális közlekedésen kívül 70 település helyi közösségi közeledését is ellátja. Az elmúlt két évben közel 900 új autóbuszt szereztek be a járműfiatalítási program részeként, a következő évben pedig további csaknem 900 új járművet állítanak üzembe, 2022-től pedig már csak „zöldbuszokat” lehet forgalomba helyezni a nagyobb városokban – fűzte hozzá a Volánbusz vezetője.

A MÁV és a Volánbusz integrációja mérföldkő a hazai tömegközlekedés korszerűsítésében
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Pafféri Zoltán elmondta: Zalaegerszegen 20 vonalon 202 ezer járatot közlekedtetnek egy évben, amelyet 9,3 millió alkalommal vesznek igénybe, Nagykanizsán pedig 17 vonalon 140 ezer járatot indítanak egy esztendőben, amelyeken összesen 5,2 millió utazást regisztrálnak. A zalai megyeszékhelyen keddtől a félhavi összvonalas bérleteket, Nagykanizsán pedig a 30 napos, a havi és a félhavi bérleteket lehet megváltani az applikáción keresztül.

Gecse Péter, Zalaegerszeg alpolgármestere (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy

a koronavírus-járvány az önkormányzatok költségvetését és a helyi közösségi közlekedést is komoly kihívás elé állította, mégis mérföldkőnek számít a város életében az idei év.

Tavasszal három jegy- és bérletautomatát állítottak fel nagy forgalmú helyeken, ősszel pedig hat korszerű csuklósbuszt helyeztek forgalomba.

A jövő év tavaszán elektromos autóbuszokat is szeretnének tesztelni Zalaegerszegen, hogy hosszú távon a szólóbuszok állományát is megújítsa a város. Szintén a tervek között szerepel a helyi és a távolsági közösségi közlekedés harmonizálása, továbbá a vasúti és az autóbusz-pályaudvar felújítása – említette az alpolgármester.

Balogh László, Nagykanizsa polgármestere (Fidesz-KDNP) emlékeztetett arra, hogy a nyáron megkezdődött menetrendi összehangolás „nem volt vita nélküli”, de szeptember végétől Nagykanizsán és térségében kényelmesebbé, tervezhetőbbé, olcsóbbá és minőségibbé vált a közlekedés vonaton és autóbuszon. Az új bérletvásárlási lehetőség hozzájárulhat ahhoz, hogy élhetőbb, zöldebb legyen a város, amely a több mint 150 éve jelen lévő vasúti közlekedés révén is 120 ezer ember regionális közlekedési központja.

Pafféri Zoltán az MTI kérdésére azt is elmondta: a jelenlegi adatok alapján Zalaegerszegen több mint 17 ezer, Nagykanizsán pedig 15 ezer bérletvásárló van, aki mostantól a MÁV applikációján keresztül is hozzájuthat a bérlethez.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.