Keddtől Zalaegerszeg és Nagykanizsa helyi autóbusz-bérleteit is megvásárolhatják az utazók a MÁV applikációjában – közölte a MÁV és a Volánbusz elnök-vezérigazgatója és a két város vezetője hétfőn, közös online sajtótájékoztatón.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója felidézte, hogy a MÁV és a Volánbusz fúziójával a legnagyobb magyar helyközi közlekedési szolgáltató jött létre, amelynek „diktálnia kell az ütemet”, hogy a közösségi közlekedés még versenyképesebb legyen.
Az a cél, hogy az utasoknak olcsóbb, jobb, kiszámíthatóbb és kényelmesebb utazási szolgáltatásokat kínáljanak. Ennek egyik elemeként alakítják ki az egységes bérletértékesítési felületet, amelyhez Székesfehérvár után keddtől Zalaegerszeg és Nagykanizsa is csatlakozik
– közölte.
Emlékeztetett arra, hogy a helyközi és a helyi közlekedés minél jobb összehangolását is szolgálta, hogy szeptember végén új menetrendet vezettek be Zalaegerszeg és Nagykanizsa esetében. Eltörölték a gyorsvonati és az Intercity-pótjegyeket, de ezzel együtt 10-15 százalékkal olcsóbb lett a vonatjegy, a számok pedig azt mutatják, hogy az önkormányzatokkal, országgyűlési képviselőkkel közösen kidolgozott menetrendi kínálat beigazolta a várakozásokat.
Homolya Róbert jelezte: szeretnék elérni, hogy az autóbuszos közlekedés a vasútra próbálja „ráhordani” az utasokat, miközben a menetrendi biztonság is meglegyen, illetve mindenki kényelmesen el tudjon jutni oda, ahová utazik.
A MÁV applikációja keddtől lehetővé teszi Zalaegerszegen és Nagykanizsán, hogy a helyi havi és félhavi közlekedési bérleteket is elektronikusan vásárolhassák meg az utasok.
További lépésekkel „egységes bérletértékesítési felület létrehozása a cél”, aminek első állomásaként Dunaharasztiban kínáltak zónabérletet, ami minden közösségi közlekedési eszközre utazási lehetőséget biztosít – mondta el Homolya Róbert.

Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László
Hozzátette, hogy mindezek ahhoz kellenek, hogy az egész országban egy bérletvásárlási rendszeren, egy felületen keresztül tudják az utazók megváltani a bérleteiket. Ezzel olyan tarifaközösség is kialakítható, amelyben az utasok egy bérlettel igénybe vehetik a versenyképesebb és olcsóbb helyi és helyközi közösségi közlekedés szolgáltatásait.
Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott: a MÁV és a Volánbusz integrációjában az utas a legfontosabb, hogy minél többeket tudjanak átcsábítani – és ne szükségből, hanem a kedvező kínálat miatt – az egyéni közlekedésről a buszra és a vonatra, de ehhez a szolgáltatások fejlesztésére van szükség.