– A film egyik jelenetében a rehabilitációs központban a kézműves foglalkozáson a terapeuta arra próbálja rávenni az éppen véres kalandokat tervezgető két szereplőt, hogy inkább mozaikdarabokat ragasztgassanak egy kaspóra. Úgy tűnik, mintha azt szerette volna a poénnal illusztrálni, hogy a mozgásukban korlátozottak számára elképzelt tevékenységeket is hajlamos a külvilág erősen leszűkíteni.
– Ha már beemeltük a kerekesszékes világot a filmbe, azt szerettük volna, hogy legyen az minden ízében jelen. Meg akartuk mutatni ennek a világnak az életszerű elemeit. Ezért forgattunk eredeti helyszíneken, és ezért vannak eredeti szereplőink. A film készítése során alapos terepmunka folyt, a Marczibányi téren lévő rehabilitációs intézményben engem már mindenki ismert. Megfordultam, ha kevesebbszer is, a Korong utca és a Mexikói út sarkán lévő gyermekfejlesztőben is. Rengeteg interjút készítettem. Nem akartam kihagyni a bemutatását, hogyan élnek az emberek egy ilyen zárt, bentlakásos intézetben. Ezt nem kritikai éllel szándékoztam tenni, hanem valószerűen. Nagyon sok ember jól érzi magát egy ilyen intézményben, szükség is van ezekre. Vannak egyébként olyan vetületei a filmnek, amelyeket nem érthet meg maradéktalanul, aki nem ismeri a mozgássérültek világát. Ha már szóba került a kaspós jelenet, például nem árt tudni, hogy sok bentlakónak van olyan mozgásszervi problémája, amelynek nagyon jót tesz, ha aprócska tárgyakat kell megfogniuk, mozgatniuk, ráilleszteni őket valamire. Igaz, ez a jelenet tulajdonképpen viccessége miatt került be a filmbe.
– Attól nem tartott, hogy az érintettek esetleg nem minden ötletét tartják viccesnek?
– A film elején látható például egy jelenet, amikor a Thuróczy Szabolcs játszotta karakter leereszti a vizeletet a lábára erősített katéterzacskóból. Zoliék erre azt mondták, hogy ez annyira intim dolog, hogy nem kéne nyilvánossá tenni. Bár teljesen átéreztem, hogy itt most tényleg nem az én bőrömet visszük a vásárra, mégis meggyőztem őket, hogy az embereket épp az ilyen mozzanatok megmutatásával lehet közel hozni az ő világukhoz. Hogy a nézők tényleg értsék, ezek a figurák és a valóságban a mozgássérültek mitől is szenvednek. Hogy ráébredjenek, milyen nagy a tét a karakterek számára, hogy ezek az emberek mitől ilyen dühösek és elégedetlenek. Hogy miért kapaszkodik valaki abba a hamis mítoszba, hogy pénzért meg tudja csináltatni a lábát, s ezért még bérgyilkosságot is vállal adott esetben.