A Naiv blog egy korábbi bejegyzésében elmeséltem 12 napos kálváriámat az internetszolgáltatómmal. Azóta is harcolok egy esetleges kártérítésért, különösen, mert úgy tíz évvel ezelőtt már volt egy hasonló esetem, és akkor fizetett az akkori szolgáltatóm.
Lássuk, ma milyen lehetőségei vannak az előfizetőnek! Tisztességgel védik a jogait?
A régi esetem egy másik szolgáltatóval történt meg. Több héten át nem volt internetem, és a viszonylag nyegle ügyfélkezelés nyomán nem maradt más választásom, meg kellett tennem a feljelentést a hírközlési hatóságnál (manapság itt lehet ezzel kapcsolatban tájékozódni és cselekedni). Az eredmény – számomra – kellő elégtétellel szolgált. A megfelelő törvényekből kikukáztam, és az általános szerződési feltételekben is megtaláltam: amennyiben a szolgáltató hibájából nincs (jelen esetben internet) szolgáltatás, úgy a szolgáltatónak minden nap után 8, azaz nyolc napot kell ingyenesen biztosítania az előfizető számára. Ez az úgynevezett kötbér.
Így is lett.
A szolgáltató ezt magától nem vállalta be, de a feljelentés nyomán (másolatot küldtem a szolgáltatónak is) már nem kellett vizsgálatnak indulnia, annak nyomására lépett a cég.
Majdnem fél évig érkeztek a nullás számlák.
Utánajártam, és kiderült, hogy ez ma is így van.
Nem árt tudni. Amennyiben az Ön tévé-, a telefon- vagy az internetszolgáltatása havi előfizetéses, és a bejelentéstől számított 72 óránál hosszabb ideig nincs szolgáltatás, mert a hibát nem hárították el, akkor ön kártérítésre jogosult. Egészen pontosan a szolgáltatónak kötbért kell fizetnie, minden szolgáltatás nélküli nap után 8 napot. Ezt általában a következő számlákban alkalmazott jóváírásban oldják meg. Egyetlen napért vélhetőleg nem érdemes küzdeni, de mindenki maga dönti el, mit tesz. Mert ami jár, az jár.
Legyen határozott! Ne hagyja magát átverni!
3. §
(8) Az előfizetőt e rendelet alapján megillető kötbér az arra okot adó szerződésszegő magatartás bekövetkezésének napjától esedékes.
(9) E rendelet szerint a szolgáltatót terhelő kötbérfizetési kötelezettségnek a szolgáltató a szerződésszegő magatartás vagy a szerződés megszűnésétől számított 30 napon belül – az előfizetőt megillető kötbér mértékéről és a kötbér teljesítésének módjáról szóló tájékoztatással együtt – köteles eleget tenni. E kötelezettség teljesítését a szolgáltató nem kötheti az előfizető kötbérre vonatkozó igényének bejelentéséhez. A szolgáltató a kötbérfizetési kötelezettségének úgy köteles eleget tenni, hogy
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!