Remekül kapta el a rajtot a pole pozícióból induló Vettel, s első helyen fordulhatott el a célegyenes végén. A második rajtkockából induló Webber mellett Button és Alonso is elment, így az ausztrál visszaesett a negyedik helyre. A rajt másik nagy vesztese Hamilton volt, aki az első kör végén csak a nyolcadik pozíciót foglalta el.
Az élmezőnyből először Alonso látogatta meg a boxutcát: miután Webber megelőzte, azonnal bement kerékcserére. A spanyolt követően az egymással csatázó Massa és Hamilton is kerékcserére szánta el magát a következő körben, s egyszerre mentek ki. A gyors kiállást követően már a boxban majdnem összeért a Ferrari és a McLaren.
Hamilton azonban nem hagyta annyiban, hogy Massa bevágott elé a kerékcseréjét követően, s a pályán üldözőbe vette. Az angol pilóta kicsit olyan az idei szezonban, mint a Real Madrid belső védője, Pepe: ha kimegy a pályára, olykor „elgurul a gyógyszere”. Hamilton agresszívan támadta Massát, majd előzés közben nem fért el mellette, s hátulról nekiment a brazil jobb hátsó kerekének. Ennek eredményeként a McLaren első légterelője megsérült, míg Massa defektet kapott.
A Ferrari brazilja így visszacsúszott a középmezőnybe, míg Hamilton, miután lecserélték az orrkúpját, majd megkapta a boxutca áthajtásos büntetését is, a 17. helyre esett vissza. Az élen továbbra is Vettel, Button, Alonso, Webber volt a sorrend.
A versenytáv felénél úgy tűnt, még izgalmasabbá válhat a nagydíj: a hétszeres világbajnok Michael Schumacher nekiment hátulról Sergio Perez jobb hátsó gumijának. A német Mercedese elemelkedett az aszfalttól, majd nagy sebességgel a falba csapódott. Szerencsére megúszta komolyabb sérülés nélkül az incidenst, míg Perez Sauberje nem sérült meg komolyabban. A pályára ugyanakkor annyi törmelék került, hogy be kellett küldeni a Safety Cart.
A 34. körben elengedték a mezőnyt, s Webber szemfüles módon megelőzte Alonsót, így feljött a harmadik helyre. Az élen így Vettel, Button, Webber és Alonso volt a sorrend, míg a világbajnoki címre még matematikai eséllyel bíró Hamilton csak a kilencedik helyen haladt.
A verseny végéig az élmezőnyből csak Hamilton tudott előrébb lépni, s egészen az ötödik helyig küzdötte fel magát. Button megpróbálta ugyan utolérni a tempójából jelentősen visszavett Vettelt, de ez csak arra volt elég, hogy a leintéskor szűk két másodpercre megközelítse. Az angol versenyző igyekezete ugyanakkor arra jó volt, hogy a verseny leggyorsabb körét így ő futotta. Vettellel azonban ő sem tudott mit kezdeni, s a német fölényét hűen tükrözi, hogy már a hetedik helyen célba ért Nico Rosberg is körhátrányban futott be.
Egyelőre még várni kell az ünnepléssel
Matematikailag volt esélye Vettelnek, hogy már Szingapúrban megünnepelhesse második vb-címét, de mivel Button második helyen végzett, ezért a német legkorábban az október elején sorra kerülő Japán Nagydíjon nyerheti meg a világbajnokságot. A hátralévő öt versenyen 125 pont szerezhető, s Vettel 124 ponttal előzi meg Buttont, tehát csupán egyetlen pontra van szüksége a németnek, hogy bebiztosítsa második vb-győzelmét. A hátralévő öt versenyen ez több, mint valószínű, hogy sikerül a címvédőnek.
---- Eredmények, Szingapúri Nagydíj ----
Eredmények, Szingapúri Nagydíj:
1. Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault), 1:59:06.757 óra,
2. Jenson Button (brit, McLaren-Mercedes), +1,7 másodperc hátrány,
3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull-Renault), +29,2 msp. h.,
4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), +55,4 msp. h.,
5. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes), +67,7 msp. h.,
6. Paul di Resta (brit, Force India-Mercedes), +111.067 msp. h.,
7. Nico Rosberg (német, Mercedes), + 1 kör h.,
8. Adrian Sutil (német, Force India-Mercedes), +1 kör h.,
9. Felipe Massa (brazil, Ferrari), +1 kör h.,
10. Sergio Perez (mexikói, Sauber-Ferrari), + 1 kör h.
A világbajnokság élmezőnye öt futammal a vége előtt, pilóták:
1. Sebastian Vettel 309 pont,
2. Jenson Button 185,
3. Fernando Alonso 184,
4. Mark Webber 182,
5. Lewis Hamilton 168,
6. Felipe Massa 84.
Konstruktőrök:
1. Red Bull-Renault 491 pont,
2. McLaren-Mercedes 353,
3. Ferrari 268,
4. Mercedes 114,
5. Renault 70,
6. Force India-Mercedes 48.