Vettel nem lassít: Indiában is verhetetlen

Sebastian Vettel rajt-cél győzelemmel nyerte meg a Forma–1 történetének első Indiai Nagydíját.

2011. 10. 30. 13:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Barátommal, Zozival a szokásos hétvégi kávézónkban nézzük a futamot. Egy kicsit még szidjuk ezt az időeltolódás dolgot, de a tévé indul is, srácok már a rajtrácson, történelmi pillanat: megkezdődik az első Indiai Nagydíj.

Különösebb gond nélkül eljöttek a fiúk a zöld jelzés után: Button nagyot rajtolt, legyűrte Alonsót majd a kör végére már Webbert is, ezzel feljött a második helyre. Massa Hamiltont ugrotta át az ötödik helyért. A hétszeres világbajnok is előrébb lépett: Schumacher csapattársa, Rosberg mögé jött fel a nyolcadik helyre.

Jé, végre egy versenypálya, ahol működik az előzési zóna: Alonso gond nélkül ment el Schumacher mellett, miután kerékcseréjét követően mögé esett vissza. Közben lement a verseny harmada, elöl semmi változás: Vettel, Button, Webber, Alonso, Massa és Hamilton az első hatos sorrendje. Konkrétan semmi nem történik, de bizakodva várjuk az akciókat.

Közben az ertéel Gyulája aggódik Bruno Sennáért, de nagyon: szegény brazilnak nem jó a KERS-e – „biztos ezen múlik” – összegzünk bátran. Na végre, Hamilton beérte Massát, és elkezdte csikizni hátulról. Ebből még lehet valami.

Hohó! És igen, lett is. Hamilton és Massa megint megcsinálta a tutit! A mclarenes bement a brazil mellé balról, mellette is volt, ahogy kell, de Massa ezt nem vette figyelembe, szépen behúzta balra, s már ütköztek is. Ennyi a történet. Elsőre csúnyának tűnt, de mindketten tovább tudtak menni. Hamilton szárnycsere, Massa maradt az ötödik helyen.

A kis intermezzót követően Buemi kis Red Bullja elfüstölt: a Toro Rosso motorja eddig bírta, s egy igen lelkes indiai pályamunkás már tolja is rá a habot. Közben barátom szeme felcsillan: „Te, nézd már meg, mennyit fizet Button győzelme!” Ő még hitt benne, hogy történhet valami.

A brazil boxutca áthajtásos büntetést kapott. Le is töltötte rögtön, majd egy körre rá kiment kereket cserélni. Massa így a 11. helyre esett vissza, míg „jó barátja” visszacsúszott a két Merci mögé a hetedik helyre. Azért Hamilton és Massa idei románca is megér majd egy posztot a héten.

Közben Petrov is bemutatta, hogy tud vezetni: nagyon komolyat ralizott a Renault-val, de szépen megfogta a megcsúszott versenygépét. Igaz, annyi homokot vitt fel a pályára, hogy a pályamunkásoknak lesz dolga a futam után, amennyiben láthatóvá akarják tenni az aszfaltcsíkot.

Na, megint Massa: az előbb az új fejlesztésű első szárny mozgott igen furán a Ferrariján, majd a szombati időmérő után ismét bezúzta a felfüggesztését, ezúttal a bal elsőt. Eszközként megint egy kerékvetőt választott, pont úgy, mint szombaton.

Petrov sem vicceli el ezt a Forma–1-es dolgot: „Ez az orosz csak koszolja a pályát” – hangzik mellőlem az ítélet. Közben Schuminak is szólnak a rádión, dicsérik, ahogy kell, „jó a tempó”. Versenymérnöke még hozzáteszi, hogy vigyázzon a narancssárga cuccokkal a kerékvetőknél, mert Massa megint bemutatta, hogy miért kell a pályán versenyezni, nem pedig mellette.

Webber és Alonso közben küzd a harmadik helyért: előbb az ausztrál, majd a spanyol is meglátogatta a boxot. És igen! Fernando megcsinálta: Webber elé jött vissza, de csak épphogy. Na, előzési zóna, hideg gumik a Ferrarin, minden Webber mellett szól, de nem tudja megelőzni. „Innentől túléli” – nyugtázza mellőlem a szakértő. Eközben Massát öccse fogadja a boxban, gyalogosan – nincs örömködés.

Tizenkét körrel a vége előtt bejöttek az utolsó kerékcserére Vettelék is, az élen nincs változás: Vettel, Button, Alonso, Webber, Schumacher, Rosberg és Hamilton az első hetes sorrendje. Schumi tovább maradt kinn, mint Rosberg, ezzel csapattársa előtt maradt. Tíz körrel a kockás zászló előtt a hétszeres világbajnok is letudta kerékcseréjét, s maradt az ötödik helyen.

Button 2,8 másodpercre van Vettel mögött, üldözi lelkesen, ebből még lehet valami. Barátom is izgatottan szemléli a történéseket, ő még bizakodik. Öt körrel a vége előtt azonban Vettel lehűti lelkesedését: a kétszeres világbajnok odatette magát, néhány leggyorsabb kör, s máris több mint öt másodperc van köztük. Pedig Vettelt a boxból is igyekeznek lassulásra bírni: versenymérnöke szól neki, hogy „nyugi, nyugi, megvan a leggyorsabb kör is, csak hozza be a kocsit”. Itt lehet, félrehallott valamit a német, „minél gyorsabban vigyem be?” – gondolhatta, mert az utolsó körben megint megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

A leintést követően jön a szokásos ajnározás: Vettel elégedett, a csapat elégedett. Mindenki gratulál mindenkinek. Mondjuk, megint csak volt miért: „Pole pozíció, leggyorsabb kör és futamgyőzelem” – hangzik a tömör összefoglaló.


---- Eredmények, Indiai Nagydíj ----

Eredmények, Indiai Nagydíj, Greater Noida:
1. Sebastian Vettel (német, Red Bull), 1:30:35.002 óra
2. Jenson Button (brit, McLaren), +8,4 msp. hátrány
3. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), +24,3
4. Mark Webber (ausztrál, Red Bull), +25,5
5. Michael Schumacher (német, Mercedes), +65,4
6. Nico Rosberg (német, Mercedes), +66,9
7. Lewis Hamilton (brit, McLaren), +84,2
8. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso), +1 kör
9. Adrian Sutil (német, Force India), +1 kör
10. Sergio Perez (mexikói, Sauber), +1 kör

A világbajnokság élmezőnye két futammal a vége előtt, pilóták:
1. (és már világbajnok) Sebastian Vettel 374 pont,
2. Jenson Button 240,
3. Fernando Alonso 227,
4. Mark Webber 221,
5. Lewis Hamilton 202,
6. Felipe Massa 98.

Konstruktőrök:
1. (és már világbajnok) Red Bull-Renault 595 pont,
2. McLaren-Mercedes 442,
3. Ferrari 325,
4. Mercedes 145,
5. Renault 72,
6. Force India-Mercedes 51.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.