Kezdjük az inspirációval: maga az álmom nagyon szürreális volt. Azt haluztam az éjszaka, hogy én vagyok a Moody’s, s a Ferrarinál versenyzek. Ez még így, szódával elmegy. De a következő emlékképem az álmomból már az volt, hogy leminősítettem a McLarent. Na itt már kezdett nagyon összefolyni a két világ. Végül arra ébredtem, hogy a Renault-nál a költségvetési hiánycélt nem tudják tartani 2012-ben, s Raikkönen ez ügyben tartott sajtótájékoztatót, amelyről én tudósítottam. Mielőtt bárkiben is felmerülne a kérdés… nem, nem állok pszichiátriai kezelés alatt, csupán összefolyt néhány nap, s összemosódtak a dolgok. Barátom mondta is, hogy ez azért van, mert nem iszok rendesen.
A Ferrari költötte a legtöbbet
Na nézzük, miből is élnek ezek a csapatok. A konstruktőrök átlagos éves költségvetése mintegy felére csökkent 2009-ről 2011-re a Business Book GP című kiadvány szerint, amelyre több netes forrás is hivatkozik. A jelentés szerint az idén 113 millió euró volt a csapatok átlagos költségvetése, ami jelentős csökkenés a 2009-es adathoz mérten, mely az ideinek majdnem a duplája, mintegy 209 millió euró volt.
A csökkenés mögött nem csupán az áll, hogy az istállók megvágták saját büdzséjüket, hanem az is, hogy időközben több magas költségvetésű csapat is elhagyta az F1 világát. A Toyota és a BMW is kiszállt, s a helyükre olyan kisebb privát csapatok érkeztek, mint például a Virgin vagy a Hispania. Továbbá a Renault is csökkentette F1-es szerepvállalását, s gyakorlatilag már csupán motorszállítóként van jelen – jövőre a Lotus Renault is elhagyja csapatnevéből a francia autógyár nevét.
A jelentés szerint a Ferrari költötte 2011-ben a legtöbbet, mégpedig 199 millió eurót. A legkisebb költségvetésű csapat pedig a Hispania volt, amely mindössze 34 millió euróból haknizta végig a szezont. Ugyanakkor a jelentés kitér arra is, hogy a Red Bull mellett a Team Lotus (nem összekeverendő a Lotus Renault-val) és a Sauber is növelte idei költségvetését.
Vettel vb-pontonként 20 ezer eurót kapott a Red Bulltól
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!