A norvég postaszolgálat, a Posten gondolt egyet, és az LMBTQ-érzékenyítést a szívmelengető karácsonyi reklám műfajába ültetve indított célirányos atombombázást a gyanútlan nézők ingerküszöbe ellen.
Közel négyperces, profin kivitelezett alternatív karácsonyi történetet alkottak, főszerepben egy meleg férfival, aki évről évre szorosabb barátságot alakít ki a Mikulással. A barázdált arcú szakállassal eltöltött idő minden év csúcspontját jelenti az egyébként magányos különcként éldegélő főhős számára.
A hangulat egyre forróbb lesz a kisfilmben, de elsősorban nem a megható pillanatok, hanem a két férfi között érezhető egyre intimebb kapcsolat miatt. A sztori záróakkordja pedig olyat mutat, amit talán még az internet sötét bugyraiban otthonosan mozgó nézők sem láttak még:
a középkorú férfi és az öreg, kissé ápolatlan télapó szuperközeli snitteken vált érzéki, lassú, szakállnyalogatós csókot.
A videó alatti (erősen moderált) kommentek alapján ez a morális köntösbe bújtatott öncélú provokáció nem aratott osztatlan sikert a másféle karácsonyhoz szokottak körében:
- Kisgyerek: Hé, Mikulás, mit hoztál nekem? Mikulás: Semmit, de elviszem az apádat.
- Alig várom, hogy lássam a következő Ramadan reklámját a norvég postától.
- Legalább nem mutatták meg, hogyan használja a Mikulás Harry kéményét.
- Készül a Mrs. Claus leszbikus karácsonyi reklám?
- Jövőre a nagymama beleszeret a szarvasba, a hóember meg feleségül veszi a szánkót.
A rend kedvéért jegyezzük meg, hogy egy hetero férfi és egy női Mikulás (vagy fordítva) szoftpornóba illő csókjelenete ugyanúgy átvinné a jó ízlés határát egy ilyen jellegű videóban. Igaz, abban az esetben a felcsattant feminácik napokon belül betiltatnák a videót – és kisemmiznék a megalkotóit.
Köszönjük tehát a Postennek, hogy egy újabb óriási lépést tett a melegek elfogadása és az általános lelki béke ellen – karácsony alkalmából.
Borítókép: pillanatkép a videóból (Forrás: YouTube/Posten)