„Helyénvaló ezzel reklámozni a gyerekek számára?” – írta a Twitteren Polgár Zsuzsa a 2018-as sakkvilágbajnokság négy napja bemutatott logójának posztolásakor. A keddi bejegyzést szerdán egy Facebook-poszt követte, elég rápillantani a képre, s már látjuk is, miért a felháborodás:
Polgár Judit és Zsófia – szintén a sportág jeles képviselői – sakkvilágbajnok nővére azt követeli, tegyék meg, ami helyénvaló, vagyis dobják a kukába ezt a logót. Olyat szeretne látni, amelyre a teljes sakkvilág büszke lehet.
A 48 éves Polgár Zsuzsán kívül is sokan felháborodtak. „Nem, ez nem vicc” – írta például David Smerdon ausztrál nagymester. A britek világbajnoki döntős kiválósága, Nigel Short fogalmazott a legélesebben, a magyarra többféleképpen fordítható, kevéssé szalonképes bejegyzésével: „they are giving the #chess world a good fucking”.
###HIRDETES###
Eközben azonban a Nemzetközi Sakkszövetség (FIDE) marketingjéért felelős World Chess büszkén posztolja a Facebook-oldalán a felháborodásokat összegző cikkeket, mintha csak médiahekkről lenne szó. A Maxim magazinnak például cinikusan ezt írták: „Tudtuk, hogy egy napon majd a sakk is betör az oldalaitokra.”
A brit The Telegraph szerint a World Chess állítja, a moszkvai Shuka Design által készített grafika „ellentmondásos és trendi, csakúgy, mint a rendező város”. A vb novemberben Londonban lesz.
A szervezők szempontjából úgy tűnik, minden rendben van, a szóvivőjük szerint egy éven át dolgoztak művészekkel és dizájnerekkel, hogy a tökéletes munkát elérjék. Egyebek között poszterek és bögrék is készülnek a Kámaszútrába illő megjelenítésekkel. Egészségükre