Nem először járja meg a Formula–1 a Japán Nagydíjjal, az arrafelé ilyenkor viszontagságos időjárással. Az ország felé most a Hagibisz szupertájfun közelít, az előrejelzések szerint szombaton érkezik a szuzukai pálya körzetébe, már kifulladva, de azért 100-150 km/órás sebességgel és jelentős csapadékot hozva.
Emlékezetes, hogy az 1976-os világbajnokság szezonzáróján, akkor Fudzsiban az összetettben élen álló Niki Lauda – nürburgringi borzalmas balesete évében – az első körben kiszállt az autóból, nem akarta kísérteni a sorsot, és egy ponttal lecsúszott a vb-címről.

2014-ben pedig már Szuzukában a vizes pályának is komoly szerepe volt Jules Bianchi végzetes balesetében. Kétszer, 2004-ben és 2010-ben nem tudták megrendezni szombaton az időmérőt, vasárnap délelőttre tették át, ezzel az eshetőséggel most is számolni kell. (A Japánban zajló rögbi-világbajnokság rendezői már tegnap bejelentették, hogy biztonsági okok miatt két szombati mérkőzést törölnek.)
A versenyzők közül mindenesetre Max Verstappen, a Red Bull pilótája kedélyesen fogadta a helyzetet, arra kérte a rendezőket, hogy gondoskodjanak motorcsónakokról…
A másik két topcsapatnál, a Mercedesnél és a Ferrarinál nem a tréfálkozás jellemzi a hangulatot. A maranellóiaknál éppenséggel kisimulhattak volna a ráncok a gyenge első fél év után, hiszen a legutóbbi négy futamból hármat megnyertek – Spában és Monzában Charles Leclercet, Szingapúrban Sebastian Vettelt intették le elsőként –, de legutóbb Szocsiban Vettel kiesése egy szerencsétlen technikai hiba miatt alighanem kettős győzelemtől fosztotta meg őket.
Ráadásul még a futam elején Vettel figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást, nem engedte vissza maga elé a pole pozícióból startoló és a rajtnál őt elengedő Leclercet. A négyszeres világbajnok német Szuzukában azt mondta, belátja, hogy helytelenül cselekedett, ám a csapaton belül már tisztázták a helyzetet, és nincs feszültség közte és a fiatal monacói között.
A Mercedesnél a Ferrari váratlan feltámadása miatt igencsak bosszúsak lehetnek, hiszen kiderült, a motorerőben erősebb tűzpiros autók immár nem csak a gyors pályákon érvényesülnek. A hatodik vb-címéhez egyre közelebb kerülő Lewis Hamilton (képünkön) kibökte, szerinte a hátralevő öt futam egyikén sem neki áll a zászló.