Versenyben Hagibisszel

Nem először járja meg a Formula–1 a Japán Nagydíjjal, az arrafelé ilyenkor viszontagságos időjárással. Az ország felé most a Hagibisz szupertájfun közelít.

2019. 10. 11. 7:06
Formula One F1 - Japanese Grand Prix
MOTOR-F1-JAPAN/ Fotó: REUTERS/Issei Kato
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem először járja meg a Formula–1 a Japán Nagydíjjal, az arrafelé ilyenkor viszontagságos időjárással. Az ország felé most a Hagibisz szupertájfun közelít, az előrejelzések szerint szombaton érkezik a szuzukai pálya körzetébe, már kifulladva, de azért 100-150 km/órás sebességgel és jelentős csapadékot hozva.

Emlékezetes, hogy az 1976-os világbajnokság szezonzáróján, akkor Fudzsiban az összetettben élen álló Niki Lauda – nürburgringi borzalmas balesete évében – az első körben kiszállt az autóból, nem akarta kísérteni a sorsot, és egy ponttal lecsúszott a vb-címről.

Fotó: REUTERS/Issei Kato

2014-ben pedig már Szuzukában a vizes pályának is komoly szerepe volt Jules Bianchi végzetes balesetében. Kétszer, 2004-ben és 2010-ben nem tudták megrendezni szombaton az időmérőt, vasárnap délelőttre tették át, ezzel az eshetőséggel most is számolni kell. (A Japánban zajló rögbi-világbajnokság rendezői már tegnap bejelentették, hogy biztonsági okok miatt két szombati mérkőzést törölnek.)

A versenyzők közül mindenesetre a Red Bull pilótája kedélyesen fogadta a helyzetet, arra kérte a rendezőket, hogy gondoskodjanak motorcsónakokról…

A másik két topcsapatnál, a Mercedesnél és a Ferrarinál nem a tréfálkozás jellemzi a hangulatot. A maranellóiaknál éppenséggel kisimulhattak volna a ráncok a gyenge első fél év után, hiszen a legutóbbi négy futamból hármat megnyertek – Spában és Monzában Charles Leclercet, Szingapúrban Sebastian Vettelt intették le elsőként –, de legutóbb Szocsiban Vettel kiesése egy szerencsétlen technikai hiba miatt alighanem kettős győzelemtől fosztotta meg őket.

Ráadásul még a futam elején Vettel figyelmen kívül hagyta a csapat­utasítást, nem engedte vissza maga elé a pole pozícióból startoló és a rajtnál őt elengedő Leclercet. A négyszeres világbajnok német Szuzukában azt mondta, belátja, hogy helytelenül cselekedett, ám a csapaton belül már tisztázták a helyzetet, és nincs feszültség közte és a fiatal monacói között.

A Mercedesnél a Ferrari váratlan feltámadása miatt igencsak bosszúsak lehetnek, hiszen kiderült, a motorerőben erősebb tűzpiros autók immár nem csak a gyors pályákon érvényesülnek. A hatodik vb-címéhez egyre közelebb kerülő (képünkön) kibökte, szerinte a hátralevő öt futam egyikén sem neki áll a zászló.

– Japánban különösen nehéz lesz megverni a Ferrarit, de azért nem lehetetlen – jegyezte meg a brit pilóta, akit az is motiválhat, hogy a Mercedes Szuzukában megszerezheti sorrendben hatodik konstruktőri vb-címét. Ilyen szériája eddig csak a Ferrarinak volt vezetésével 1999 és 2004 között.

A Mercedesnek Szuzukában tizennégy pontot kellene vernie a nagy vetélytársra, vagyis ha az első két helyen a Hamilton, Bottas duó zár, akkor a stuttgarti istálló biztosan révbe ér. Hamiltonnak a hatodik megkoronázására még mindenképpen várnia kell, de meglehet, hogy csak két hetet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.