Horner: Hét istálló is lemaradhat az idei utolsó négy futamról

Christian Horner, a Formula–1-es Red Bull istálló csapatfőnöke a költségplafon miatt aggódik, szerinte drasztikus következményei lehetnek, amennyiben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem emeli fel azt.

Magyar Nemzet
2022. 05. 24. 14:46
F1 Grand Prix of Spain
Christian Horner during the Formula 1 Pirelli GP of Spain, held at the Circuit de Barcelona Catalunya, in Barcelona, on 20th May 2022. -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto) (Photo by Urbanandsport / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Fotó: NurPhoto via AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Javában zajlik a fejlesztési verseny a Formula–1-ben, legutóbb a spanyol versenyhétvégére készültek nagyobb léptékű módosításokkal a csapatok. Ugyanakkor a Red Bullnál attól tartanak, hogy az istállók többsége, részben az infláció mértéke miatt képtelen lesz a megszabott költségplafon alatt maradni, ezért a topcsapatok azért lobbiznak, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megemelje azt. A bikák csapatfőnöke, Christian Horner szerint drasztikus következményekkel járhat, amennyiben ez nem történik meg.

– Az FIA-nak foglalkoznia kell az infláció kérdésével, különben szerintem nagyjából hét istállónak ki kell hagynia az utolsó négy versenyt annak érdekében, hogy nem lépje túl a költségplafont. 

Ez már nem csak a topcsapatok problémája, a középmezőny tagjai is küzdenek az infláció megemelkedésének következményivel – magyarázta Horner, majd hozzátette, a gondok egyik okozója, hogy a szállítási költségek az egekbe szálltak. A hírek alapján a magas üzemanyagárak miatt a korábbiakhoz képest négyszer többe kerül az istállóknak a felszerelésük elköltöztetése.

Bár többen is egyetértenek azzal, hogy módosítani kell a szabályokon, az Alpine-t irányító Otmar Szafnauer jól szórakozott Horner nyilatkozatán, miszerint több versenyről is lemaradhat néhány istálló.

– Ennek köszönhetően előrébb kerülnénk a pontversenyben. Ez tetszene – viccelődött Szafnauer. – Valóban erre kell készülnünk vagy csak tréfálkozott?

Az FIA tavaly 145 millió dollárban szabta meg a költséghatárt, amit erre az idényre 140 millióra csökkentett, jövőre pedig újabb ötmillióval kevesebb, tehát 135 millió dollár lesz. Szafnauer szerint az Alpine-nak nem fog gondot okozni, hogy a plafon alatt maradjon.

– Már régen csináltunk egy költségvetést magunknak, amiben kalkuláltunk az infláció emelkedésével is. Az infláció mértéke nem sokkolt bennünket. Ha mi meg tudjuk oldani a dolgot, akkor másoknak is sikerül. Én nem értek egyet a költségsapka felemelésével – húzta alá az Alpine csapatfőnöke. 

– Ha a szállítási költségek két és fél, esetleg három és fél millióval emelkedtek, de a fejlesztésre húszmilliót szántál, akkor nem csökkentheted a fejlesztésre szánt kiadásokat tizenhétmillióra, hogy a költségsapka alatt maradj? Dehogynem! Persze ez korlátozza a fejlesztési lehetőségeid. Szóval ha megvan a megfelelő pénzügyi háttered, akkor sokkal egyszerűbb a FIA-hoz menni könyörögni, hogy megemelje a költséghatárt, neked pedig ugyanannyi jut a fejlesztésekre.

Borítókép: Christian Horner a Spanyol Nagydíj helyszínén (Fotó: Urbanandsport/NurPhoto/AFP)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.