Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke a futam után magyarázatot adott a helycserére, amely elmondása szerint részben Pérez érdekét is szolgálta.
– Szeretnék köszönetet mondani Checónak (Pérez – a szerk.) amiért igazi csapatjátékosként viselkedett – hálálkodott Horner. – A pilótáink más stratégián voltak, de remekül összedolgoztak. Olyan problémáink voltak az autóval, mint amelyek más csapatoknál is felléptek, a víz, az olaj és a fékek hőmérséklete is az egekbe szökött.
Az utolsó dolog, amit szerettünk volna, hogy kiessen bármelyik autónk is, főleg ebben a helyzetben, amikor a kettős győzelem felé haladtunk. Max egyébként is gumielőnyben volt, nem beszélhettünk volna fair küzdelemről, Checo abroncsai pedig meglátásunk szerint nem bírták volna ki a futam végéig.
Győzelmének és az eddigi éllovas Leclerc kiesésének köszönhetően Verstappen az élre állt a világbajnoki tabellán. Horner reméli, hogy utólag Pérez is elfogadja, a csapat a mindenki számára legmegfelelőbb döntést hozta meg.
Azt hiszem, hogy nyíltan meg kell beszélnünk a történteket. A mi felelősségünk, hogy a két autóval minél több pontot szerezzünk. Checo a futam közben nem láthatta, hogy milyen hosszú etap várt volna rá a közepes gumikon, de szerintem most már ő is meg fogja érteni. Max akkora előnyben volt hozzá képest, hogy nem lett volna értelme megkockáztatni a kiesést. Úgy vélem, hogy helyesen döntöttünk.
Elmaradt ígéret
Pérez viszont másképp látta a helyzetet, szerinte a Red Bull nem tartotta be a neki tett ígéretét. A futam első harmadában a mexikói pilóta csapattársa és George Russell (Mercedes) mögött autózott, de Verstappen a 9. körben kicsúszott, ezután mindketten elé kerültek. Pérez megpróbálta többször is megelőzni Russellt, de nem járt sikerrel, ezért a rádión versenymérnöke, Hugh Bird azt kérte tőle, engedje el Verstappent, hadd próbálkozzon meg ő az előzéssel. Pérez egy kör türelmet kért, de a csapattól rászóltak, hogy azonnal engedje el a hollandot.