A királykategória pilótái már az első versenyhétvégétől kezdve panaszkodnak a pattogásra, amely az új autók megjelenésével karöltve felbukkant a Formula–1-ben. A delfinezés különösen a legutóbbi nagydíjon, Bakuban okozott sok kellemetlenséget a versenyzőknek, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) elmondása szerint a futam alatt kialakult hátfájása miatt alig bírt kikászálódni az autóból.
De korábban már más pilóták is kifejtették, a delfinezés rossz hatással lehet az egészségükre, illetve vezetés közben kevésbé tudnak a feladatukra koncentrálni. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a rengeteg panaszt nem hagyta figyelmen kívül, és a hétvégi Kanadai Nagydíj előtt, csütörtök este új szabályt vezetett be a pattogás mérséklésére.
A szabálymódosítás természetesen minden istállóra vonatkozik, és amennyiben nem tartják be az előírásokat, az súlyos következményekkel járhat. A hétvégén Montréalban minden autót alaposan átvizsgálnak, hogy kiderítsék, milyen gyakran és erősen pattog az adott jármű. A felső határérték túllépése esetén arra kötelezhetik a csapatokat, állítsák legalább tíz milliméterrel magasabbra az autó hasmagasságát. Ha ez nem történik meg, annak kizárás lehet a vége.
A hasmagasság megemelésével a pattogás csökken, viszont a változtatás az autók lassulásával járhat, amit természetesen a csapatok elkerülnének.