Verstappen csalódott, Russell örül a döntésnek, ami kizárással járhat

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) új szabállyal reagált a Formula–1-es pilóták a delfinezés miatti panaszaira. A versenyzők életét megkönnyítheti a változtatás, ugyanakkor nagyon pórul is járhatnak, ha a csapatuk nem teljesíti az elvárásokat.

Magyar Nemzet
2022. 06. 17. 13:44
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen reacts after the qualifying session for the Formula One Azerbaijan Grand Prix at the Baku City Circuit in Baku on June 11, 2022. (Photo by OZAN KOSE / AFP) Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A királykategória pilótái már az első versenyhétvégétől kezdve panaszkodnak a pattogásra, amely az új autók megjelenésével karöltve felbukkant a Formula–1-ben. A delfinezés különösen a legutóbbi nagydíjon, Bakuban okozott sok kellemetlenséget a versenyzőknek, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) elmondása szerint a futam alatt kialakult hátfájása miatt alig bírt kikászálódni az autóból.

De korábban már más pilóták is kifejtették, a delfinezés rossz hatással lehet az egészségükre, illetve vezetés közben kevésbé tudnak a feladatukra koncentrálni. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a rengeteg panaszt nem hagyta figyelmen kívül, és a hétvégi Kanadai Nagydíj előtt, csütörtök este új szabályt vezetett be a pattogás mérséklésére.

A szabálymódosítás természetesen minden istállóra vonatkozik, és amennyiben nem tartják be az előírásokat, az súlyos következményekkel járhat. A hétvégén Montréalban minden autót alaposan átvizsgálnak, hogy kiderítsék, milyen gyakran és erősen pattog az adott jármű. A felső határérték túllépése esetén arra kötelezhetik a csapatokat, állítsák legalább tíz milliméterrel magasabbra az autó hasmagasságát. Ha ez nem történik meg, annak kizárás lehet a vége.

A hasmagasság megemelésével a pattogás csökken, viszont a változtatás az autók lassulásával járhat, amit természetesen a csapatok elkerülnének.

 

A pilótákat megosztja az FIA döntése, Max Verstappen (Red Bull) kifejezetten ellenzi a módosítást.

– Kicsit kiábrándítónak tartom, hogy ismét az idény közben változtatták meg a szabályokat. Nem az számít, hogy minket jobban vagy kevésbé érint ez, mint más istállókat, de nem helyes, hogy egy csapat állandó panaszkodása miatt egy csapásra módosítják az előírásokat – vélekedett a címvédő, majd hozzátette: – Ha képtelen vagy a megfelelő autót megtervezni, az a te hibád, nem a szabályoké. Én ezt szégyenletesnek tartom.

George Russell (Mercedes) viszont teljesen máshogy látja a helyzetet.

– Ígéretes, hogy azonnal léptek, nem kellett hetekig, hónapokig várni a változtatásra. Kellemesen csalódtam. Azt hiszem, hogy ezzel mindenki jól jár – magyarázta a Sky Sportsnak a brit. Russell hozzátette, badarság azt állítani, hogy a Mercedes lobbija miatt döntöttek a szabálymódosításról, hiszen a német istállónál sem tudhatják, milyen hatással lesz az autójukra a változtatás.

Pozitívval aligha, hiszen a Mercedesnél jobban talán egy autó sem pattog a mezőnyben.

 

Borítókép: Max Verstappen Bakuban (Fotó: OZAN KOSE/AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.