A kétszeres világbajnok Fernando Alonso felszólalt az ellen, hogy költségsapkát vezessenek be a Formula–1-es pilóták fizetésére.
Magyar Nemzet
2022. 06. 06. 13:32
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
A 2021-es idény elején költségsapkát vezetett be a Formula–1, arra kötelezve az istállókat, hogy 145 millió dollár alatt tartsák az éves kiadásaikat. 2022-ben már csak 140 millió dollárt használhatnak fel, jövőre pedig a tervek szerint további ötmillióval alacsonyabb lesz a limit, bár a magas infláció miatt megemelkedtek többek közt a szállítási díjak is, ezért folyamatosak a tárgyalások a költségsapka kapcsán. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke amellett lobbizik, hogy az F1 engedélyezze a nagyobb költekezést, a Ferrarinál pedig a monacói versenyhétvége után úgy nyilatkoztak, elképzelhetetlen számukra, hogy 140 millió dollár alá szorítsák a kiadásaikat. Néhány kisebb istállónak viszont megfelel a jelenlegi felállás.
Van néhány elem, amely nem tartozik a költségvetési sapkába, például a versenyzők fizetése is kivételt jelent. Ugyanakkor már többször is felmerült, hogy a pilóták bérezése esetében is ideje lenne megszabni egy felső értéket.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso a monacói versenyhétvégén elárulta, ő nem ért egyet ezzel a felvetéssel, mivel a pilóták vállára egyre több teher kerül.
– Nem hiszem, hogy erre szükség lenne – vélekedett az Alpine spanyol versenyzője. – A pilóták mindig kivételt képeztek ebben a témában. Én úgy látom, hogy egyre többet használnak minket arra, hogy népszerűsítsük a Formula–1-et. Folyamatosan emelkedik azon események száma, amelyeken részt kell vennünk, sokkal többször találkozunk a szurkolókkal, mint korábban. Az F1-ben egyre többet várnak el tőlünk, és mások profitálnak ebből. Szóval szerintem a mi fizetésünket továbbra sem kellene költségsapka alá vonni – magyarázta Alonso.
A júliusban 41. születésnapját ünneplő pilóta nem az egyetlen, aki így vélekedik, többek között Lewis Hamilton (Mercedes) is ellenzi ezt a lépést. A Ferrari versenyzői, Charles Leclerc és Carlos Sainz viszont úgy nyilatkoztak, ők elfogadnák a költségsapkát.
Az elképzelések szerint egy istálló évi harmincmillió dollárt költhetne két pilótája fizetésére. Amennyiben túllépnék ezt a határt, az extra kiadások a csapatok számára megszabott költségsapka részét képeznék. Néhány istálló beleesne ebbe a kategóriába, ugyanis a Racingnews365.com gyűjtése szerint Hamilton és Max Verstappen (Red Bull) éves fizetése magában meghaladja az egy istállóra kiszabott teljes összeget:
Fizetési ranglista 2022-ben (dollárban)
Hamilton (Mercedes): 40 millió Verstappen (Red Bull): 35 millió Alonso (Alpine): 20 millió Vettel (Aston Martin): 15 millió Ricciardo (McLaren): 15 millió Leclerc (Ferrari): 12 millió Sainz (Ferrari): 10 millió Bottas (Alfa Romeo): 10 millió Stroll (Aston Martin): 10 millió Pérez (Red Bull): 10 millió Magnussen (Haas): 6 millió Russell (Mercedes): 5 millió Norris (McLaren): 5 millió Ocon (Alpine): 5 millió Gasly (Alpha Tauri): 5 millió Albon (Williams): 2 millió Csou (Alfa Romeo): 1 millió Schumacher (Haas): 1 millió Latifi (Williams): 1 millió Cunoda (Alpha Tauri): 750 ezer
Borítókép: Fernando Alonso Monacóban (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/AFP)
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.