Úgy látszik, a Red Bullok sem ússzák meg rajtbüntetés nélkül

Helmut Marko, a Formula–1-es Red Bull-istálló tanácsadója elárulta, a csapat pilótáinak, Max Verstappennek és Sergio Péreznek azzal kell számolniuk, hogy a közeljövőben motorcsere miatt a mezőny végén találják magukat.

Magyar Nemzet
2022. 07. 28. 12:22
French F1 GP 2022 - Sunday Sergio Pérez
Sergio Perez of Mexico and Oracle Red Bull Racing driver before the race at French Lenovo Formula 1 Grand Prix on July 24, 2022 in Le Castellet, France. (Photo by Robert Szaniszló/NurPhoto) (Photo by Robert Szaniszlo / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Fotó: NurPhoto via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világbajnoki címekre áhítozó, de a pontversenyben nagy lemaradásban lévő Ferrarinak időről időre meggyűlik a baja az erőforrásaival, az istálló versenyzői több alkalommal motorhiba miatt adtak fel egy-egy futamot. Nem véletlen, hogy a csapat néhány erőforráselemből túllépte a megengedett limitet, és emiatt előbb Charles Leclerc (Kanadában), majd Carlos Sainz (Franciaországban) is rajtbüntetést kapott, és a hátsó traktusokból kellett elrajtolnia.

A Red Bullnál az idény első három futamán léptek fel műszaki problémák, Max Verstappen kétszer, Sergio Pérez egyszer esett ki amiatt, mert kibabrált vele a technika ördöge. Azóta a bikák autóira nem lehetett panasz, és mindkét pilóta két erőforrást használt eddig, tehát egyelőre nem kellene a szankcióktól tartaniuk.

Helmut Marko azonban elárulta, a közeljövőben feltehetően ők is bevállalják a büntetést, azonban kivárják, amíg egy olyan pályán köröz majd a mezőny, amely alkalmas az előzésre. Így akár az utolsó helyről is előretörhet a két Red Bull-pilóta.

– Mi sem kerülhetjük ezt el, de egy olyan pályát kell majd választanunk, ahol nem nehéz előzni – árulta el az energiaitalosok tanácsadója a Motorsport-Totalnak.

 

Marko azt nem árulta el, melyik futamot szemelték ki a célra, de a Magyar Nagydíj után következő belga verseny, esetleg Monza is megfelelő helyszín lehet. Egy lehetséges megoldás az lenne, hogy Spában használnák a harmadik motort, majd Olaszországban a negyediket, ami büntetést vonna maga után. Ezek után viszont valószínűleg már nem lesz szükségük egy vadonatúj erőforrás beépítésére az idény hátralévő részében.

– Ha átnézik a versenynaptárat, könnyen rájöhetnek, melyik pályát választottuk – tette hozzá.

Bár Verstappen és a Red Bull tetemes előnnyel (63 és 82 pont) rendelkezik Leclerc és a Ferrari előtt az egyéni, illetve a konstruktőri pontversenyben, egyelőre nem dőlnek hátra. A tanácsadó arról beszélt, a csapat folyamatosan fejleszti az autóit, mivel ez benne van a DNS-ében.

– Nem lesznek már komoly újításaink, de fejlesztésekkel készülünk az évad második felére is. Meg kell várnunk, hogy kiderüljön, beválnak-e – folytatta Marko, aki úgy érzi, még nincsenek a zsebükben a vb-címek. – Ez még nem elég. Gyorsnak és megbízhatónak kell lennünk. Azt hiszem, hogy tíz-tizenkét versenyt kell nyerni valakinek, hogy valós esélye legyen a világbajnoki címre.

Verstappen hét futamgyőzelemnél jár idén. Tíz verseny van még hátra, a hétvégén a Magyar Nagydíj következik, ahol a holland pilóta még sosem nyert, és szerinte inkább a Ferrarinak áll hazánkban a zászló.

 

Borítókép: Sergio Pérez a francia versenyhétvégén (Fotó: Robert Szaniszlo/NURPHOTO /AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.