Sergio Péreznek (Red Bull) némileg már a Japán Nagydíj első pillanataiban megpecsételődött a sorsa. A mexikói pilóta Carlos Sainz (Ferrari) és Lewis Hamilton (Mercedes) közé préselődött be a rajt után, amit az első szárnya bánt. A kiállása után a mezőny végére esett vissza, ami nem feltétlen jelentette azt, hogy pontok nélkül kell távoznia Szuzukából, viszont egyértelművé vált, hogy csapattársával, a pole pozíciós Max Verstappennel ezúttal sem tudja felvenni a versenyt.
Péreznek azzal folytatódott a kálváriája, hogy egy szerencsétlen eset, biztonsági autós időszak alatti előzés miatt öt másodperces időbüntetést kapott. Majd később még egyet, mert elszámolta magát, amikor Kevin Magnussen (Haas) mellett próbált elmenni, és ennek újabb összeakadás lett a vége, valamint a Red Bull esetében egy újabb tönkretett első szárny. A csapat visszahívta őt a bokszba, és úgy tűnt, hogy a mexikói versenyének ezennel vége, de 26 környi kalapálás után ismét a pályára küldték Pérezt. Mint kiderült, azért, hogy a 33 éves versenyző letöltse a büntetését, és ezzel elkerüljék, hogy a következő futamon bűnhődjék ennek elmaradása miatt.
Főnöke, Christian Horner ezzel a lépéssel elégedett volt, ha mással nem is.
– Az egyetlen pozitívum, amit ki lehet emelni, az, hogy elkerülte, hogy Katarban megbüntessék – sajnálkozott a Red Bull vezetője. – Rettenetesen kezdődött a futama, flipperlabdaként lökdösték az első kanyarig. Peches volt, ráadásul össze is ért Hamiltonnal, ekkor megsérült az első szárnya. Amikor pedig a kiállására készült, a bokszutca előtt véletlenül megelőzte Alonsót, ezért büntetést kapott. Frusztráltan folytatta a versenyt, feltehetően ez lehetett az egyik oka a Magnussen elleni előzési kísérletének, amely során az első szárnya mellett a kormányösszekötője is megsérült.
Pérez is az első körös összeérésével magyarázta a balul sikerült futamát.
– Rettenetesen kezdődött a versenyem, az első kanyarig szinte csak utas voltam az autómban. Sainz a jobb, Lewis a bal oldalamon volt, aztán eltörött az első szárnyam. Kicseréltük, de ezután nem volt első tapadásom, szóval szerintem több elem is megsérülhetett az autón. A fékekkel is gondjaim akadtak, nem tudtam időben lassítani, de az ütközés (a Magnussennel való – a szerk.) egyértelműen az én hibám volt – ismerte el a Red Bull veteránja.
Borítókép: A Red Bull a konstruktőri világbajnok 2023-ban (Fotó: AFP/Gongora/Nurphoto)