Furcsa helyzet alakult ki a McLarennél Azerbajdzsánban. A hétvége előtt arra jutott a csapat, hogy az egyetlen észszerű megoldás az, ha az idény további részében Lando Norrist előtérbe helyezik Oscar Piastrival szemben, mert a brit versenyzőnek még van esélye arra, hogy elfoglalja Max Verstappen (Red Bull) trónját. Andrea Stella csapatfőnök ugyanakkor leszögezte, hogy Piastrit sem akarják megkárosítani, igyekeznek sportszerűek maradni.
Erre senki sem számított, de a McLarennek már Bakuban lehetősége nyílt arra, hogy bizonyítsa, ezek nem csak üres frázisok voltak. Norris időmérőjét elszúrták, a tabella második helyezettje emiatt a mezőny végéről indult, míg Piastri a másik McLarennel a második rajthelyet kaparintotta meg. Ekkor még semmi sem utalt arra, hogy a wokingiak két pilótája összejátszhat egymással a vasárnapi futamon, hiszen hatalmas volt a távolság köztük, de végül ez történt.
A McLaren igazságos
Norris ugyanis olyan simán gázolt keresztül a mezőnyön, mint kés a vajon, míg Piastri végig a dobogós helyekért volt harcban. Utóbbi éppen a második helyért csatázott Sergio Pérezzel (Red Bull), Norris feltartotta az elévágással próbálkozó mexikóit, aki ezért nem tudott Piastri elé kerülni. Az ausztrál pilóta aztán Charles Leclerc-t (Ferrari) is megelőzte, így győzött, amiben tehát Norrisnak is nagy szerepe volt.
– Pérez elévágott, ami működött volna – magyarázta Stella. – Lando segítsége nélkül Pérez a csere után Oscar elé kerül, és másképp alakult volna a futam. Szerintem Oscar győzelme félig Landót illeti meg, és ez azt is megmutatta, hogy csapatként tekintünk a versenyzésre. Örülök neki, hogy bizonyíthattuk, nem a levegőbe beszéltünk korábban. Mint mondtuk, inkább Landót támogatjuk, de mindig az adott szituációnak megfelelően hozunk döntéseket, és kitartunk az elveink mellett, vagyis mindig a csapat érdekeit tartjuk szem előtt, és mindkét versenyzőnkkel igazságosak leszünk. Ma Oscarnak volt szüksége segítségre, ezt megkapta Landótól – tette hozzá a konstruktőri pontversenyt immáron vezető McLaren csapatfőnöke.
A negyedikként leintett Norris sem bánta, hogy ilyen szerepbe kényszerült. Már csak azért sem, mert neki sem származott hátránya abból, hogy kicsit visszavett a tempóból.
– Örülök, hogy hozzájárulhattam a győzelméhez. Csapatként ez a feladatunk, ráadásul nem hiszem, hogy bármit veszítettem volna ezzel. Beszorultam Alex (Albon – a szerk.) mögé, hűteni kellett a gumijaimat, spóroltam velük. A végeredményen pedig ez nem változtatott. A legfontosabb mai feladatom az volt, hogy Oscart segítsem. Remek dolog, hogy az első és a negyedik helyen zártunk – összegzett Norris.
Piastri ugyanakkor mást emelt ki a győzelme zálogaként, méghozzá azt, hogy ellenszegült a csapata kérésének. A kerékcseréje után a versenymérnöke azt kérte a 23 éves pilótától, hogy vigyázzon az abroncsaira, ő pedig ehelyett megtámadta Leclerc-t, akinek úgy tűnt, hogy kezében van a győzelem.
– A Leclerc elleni manőverrel nyertem meg a futamot, de kicsit sajnáltam a versenymérnököm. Korábban megpróbálkoztam ezzel az előzéssel, és tönkretettem közben a gumijaim. Szóval rám szólt, hogy ezt ne csináljam meg újra. Én figyelmen kívül hagytam, amit mondott, és újra megpróbáltam. Charles mögött akartam maradni, és kivárni, hogy kopni kezdjenek a gumijai, de erre sosem került volna sor
– magyarázta Piastri. – Minden elismerésem Charles-é. Sportszerűen versenyzett.
Leclerc sokáig vezetett a futamon, nem is kevéssel, mégis elbukta a győzelmet. Utólag azzal magyarázta ezt, hogy kicsit puhány volt.
– Amikor Oscar megelőzött, arra gondoltam, hogy nyugodtnak kell maradnom. Meg akartam óvni a gumijaim, és később megtámadni őt. De sokkal bonyolultabb volt ennél, az egyenesekben nem tudtam olyan közel kerülni hozzá, mint szerettem volna. Őszintén szólva azzal veszítettem el az első helyet, hogy nem védekeztem elég keményen az egyenesekben. De ez van. Néha hibázunk, aztán tanulunk belőle – állapította meg a másodikként leintett Ferrari-pilóta.