– Nem így képzeltük – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója Liam Lawson eddigi teljesítményéről.
Ez a három szó tökéletesen összefoglalja a fiatal új-zélandi katasztrofális idénykezdetét. Lawson az év első időmérőjén a tizenkilencedik lett. Akkor még azzal védhető volt a teljesítménye, hogy a másik öt újonc sem szerepelt nála sokkal jobban, az utolsó hét rajthelyből ötöt ők foglaltak el. Az esős futamot aztán csak ketten fejezték be közülük, egyik baleset jött a másik után, Lawson is így járt a 46. körben. Viszont tőle eltérően, a Red Bull-lal nagyjából azonos súlycsoportban lévő Mercedesben ülő Andrea Kimi Antonelli a 16. helyről rajtolva meg sem állt a negyedikig Ausztráliában. Már ez sem vetett jó fényt Lawsonra, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy míg az olasz pályafutása első F1-es futamát teljesítette, új-zélandi kollégája beugróként korábban már tizenegy versenyen szerepelt.

Egy rossz hétvégéje persze lehet mindenkinek, Lawson esetében csak az a baj, hogy az elsőt egy újabb katasztrofális követte. Utolsó hely a sprintkvalifikáción és a hagyományos időmérőn is, és a két kínai futam után is egy kövér nulla látható a neve mellett, miközben a jóval gyengébb autóban ülő Oliver Bearmannak (Haas) négy pontja van, a már említett Antonelli pedig a pontverseny ötödik helyezettje az eddig szerzett 22 pontjával.
Péreznek mennie kellett
Ha csapattársával, Max Verstappennel hasonlítanánk össze Lawsont, akkor még siralmasabb lenne a helyzet, hiszen a holland már 36 pontnál jár. Az összehasonlítás abból a szempontból talán nem lenne fair, hogy már számtalan szakértő és a Red Bull vezetői is megfogalmazták, hogy ha nem is a világ legnehezebb dolga, de a Formula–1-ben nincs nagyobb feladat annál, mint a négyszeres világbajnok csapattársának lenni.
Ezzel főleg Sergio Pérezt mentegették az energiaitalosok, aki 2021-től versenyzett Verstappen mellett. A mexikói pilóta semmilyen szinten nem tudta tartani a lépést a csapat sztárjával, Verstappen ez időszakban aratott 53 győzelméhez képest ő csak ötször ünnepelt a dobogó legfelső fokán, de a 2023-as idénnyel bezárólag legalább hozzátette a magáét ahhoz, hogy a Red Bull elhódítsa a konstruktőri világbajnoki címet. Tavaly ez nem jött össze, csak a harmadik helyen végeztek az energiaitalosok a McLaren és a Ferrari mögött, és ez a két említett istálló felemelkedése mellett Pérez kínlódásának volt az eredménye, így a tapasztalt versenyzőnek nem volt maradása.