Nem veszélytelen, ha egy alkotó túl közel engedi magához a nézőt. Márpedig Hajdu Szabolcs éppen ezt csinálta. Hiszen lehetne-e közelebb férkőzni valakihez, aki a saját lakásába invitálja a közönséget? A Macerás ügyek, a Fehér tenyér és a Bibliotheque Pascal rendezője új filmjét a hivatalos magyar filmkészítési rendszeren kívül, egy átlagos nagyjátékfilmhez képest aprópénzből, a saját lakásában, a saját családjával forgatta. Ő maga írta, rendezte és a főszerepet is eljátszotta. Az Ernelláék Farkaséknál egy különös kísérlet, amely egyelőre az alkotókat igazolja.
Hajdu Szabolcs legutóbbi filmje, a Délibáb itthon hatalmasat bukott, és a sikertelenségen túl számos egyéb csapás is érte a rendezőt. „Nagyon rossz spirálban voltunk, lementünk az aljára, ahol volt egy pont, amelynél már nem lehetett lejjebb menni” – nyilatkozta erről az időszakról lapunknak. Ezt követően vágtak bele a film alapjául szolgáló színdarab megalkotásába. Az Ernelláék Farkaséknál című kamaradrámát tavaly áprilisban mutatták a Maladype Színházzal. A maga műfajában egyedülálló előadásról van szó, nagyon filmszerű és visszafogott, talán emiatt is kikerülhetetlen volt, hogy Hajdu Szabolcs vászonra vigye a történetet.
Ahogy az előadásban, a filmen is a rendező és felesége, Török-Illyés Orsolya játszotta Farkasékat, míg Ernelláékat Tankó Erika és Szabó Domokos. A darabban két színész, Szilágyi Ágota és Gelányi Imre alakították a gyerekszereplőket, a filmben pedig Hajduék gyerekei, Zsiga és Lujza álltak kamera elé. A hangmérnöki munkát a Színház- és Filmművészeti Egyetem diákjai végezték, Hajdu Szabolcs tizenhárom operatőr tanítványa fényképezte a filmet.
A történet szerint Ernella, férje, Albert és lányuk, Laura csalódottan érkeznek haza Skóciából, ahol nem sikerült megvetniük a lábukat. Az éjszaka közepén állítanak be Ernella húgához, vagyis Farkasékhoz, akik láthatóan jobban állnak anyagilag, sikeresebbek a munkájukban, ám a magánéletük szintúgy feszültségekkel terhes.
A film a színdarab alaphelyzetéből indul, ám már az első pillanatban nyilvánvalók a különbségek. Hiszen amíg a néző tekintete az előadásban szabadon mozog, a film kijelöli, hogy mit látunk. A kamera egy pesti lakás belső tereiben kering, folyamatos mozgását a szereplők határozzák meg. Egészen pontosan a szereplők viszonyai. Senki sincs egyedül, még akkor sem, ha csak őt magát látjuk: minden gesztus, minden mozdulat valaki máshoz viszonyítva értelmezhető csak. Ez a társas lét azonban közel sem feszültségmentes. Sőt, a film mozgatórugója a feszültség.