A nyelv a lét háza – írta Martin Heidegger, a 20. század egyik legnagyobb filozófusa. Minden, amink van, az egész létezésünk a nyelv által, a nyelvben van. Így az nem eszköz, nem uraljuk, nem felhasználjuk, hanem létrejövünk általa. Ebbe a kinek túl tágas, kinek rémesen szűk otthonba repülnek be (a csukott ablakon át) a földönkívüliek az Érkezés (Arrival) című amerikai sci-fiben. Magukkal hozzák az emberitől alapjaiban különböző nyelvüket, a film legfőbb kérdése pedig, hogy képesek lehetünk-e rá, hogy megértsük őket.
Denis Villeneuve francia–kanadai rendező (Sicario, Fogságban) alkotása az év sci-fije, sőt az évtized legjobbja, csak a legnagyobbakhoz mérhető – lelkendeztek a kritikusok világszerte és itthon egyaránt. A film Ted Chiang amerikai tudományos-fantasztikus szerző számos díjat elnyert novellájának adaptációja. A történet szerint a Föld tizenkét pontján – stratégiailag fontos helyeken, az Egyesült Államoktól Oroszországon át Kínáig – tizenkét idegen űrhajó száll le, pontosabban lebeg a föld felett néhány méterrel. A kagylóra vagy madeleine süteményre emlékeztető járművek szabályos időközönként megnyílnak, így az emberek beléphetnek, hogy felvegyék a kapcsolatot az ufókkal, akik egy borotválkozópamacs és egy portörlő nehéz sorsú leszármazottainak tűnnek.
Az érkezés helyszínét mindenhol a katonaság vonja ellenőrzése alá, ám a kapcsolatfelvételhez tudósokra van szükség. Amerikában ez a feladat Louise Banks nyelvészprofesszorra (Amy Adams) és Ian Donnelly asztrofizikusra (Jeremy Renner) vár. Ők ketten igyekeznek elsajátítani a földönkívüliek nyelvét, és megtanítani őket az angolra minél gyorsabban, hogy azelőtt feltehessék nekik a nagy kérdést, miért vannak itt, mielőtt a tetteikből derülne ki.
A kommunikáció váratlanul sikeres, és egyre bensőségesebbé válik Banks számára. Miközben siet megfejteni az idegenek kör alakú írásjeleit, egyre sűrűbben villannak be a film elejétől kezdve visszatérő emlékképek: a nyelvészprofesszor kislányáról születésétől fiatalon bekövetkezett haláláig.